کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدر پرسنل عملیاتی نفت را بدانیم

خوزستان زیر شلاق آتش

28 تير 1401 ساعت 11:13

خوزستان و سایر مناطق جنوبی کشور بیشترین تعداد کارکنان صنعت نفت را در خود جای داده و باتوجه به آب و هوای گرم این منطقه که در شرایطی تنفس را نیز دچار مشکل می کند نیاز است تا نگاه ویژه تری به این عزیزان صورت گیرد.


شیدا آریایی پور؛ پژوهشگر

 
شاید شما هم در اخبار روزهای اخیر شنیده باشید که براساس گزارش سازمان فضایی آمریکا؛ ناسا، شهر اهواز در استان خوزستان با دمای بالای ۴۶ درجه گرم ترین نقطه زمین بوده و این میانگین براساس میزان گرمای هوا در سایه اندازه گیری شده است و در دمای مستقیم آفتاب این گرما به بیش از ۵۵ درجه می رسد.
 
برای برخی از شهروندان کشورمان که در شهرها و در اتاق های کار خود زیرکولر گازی به فعالیت مشغولند، شنیدن این اعداد و ارقام شاید چندان ملموس نباشد و احساس گرمای بالای ۵۵ درجه حرارت در شرایطی که باید سخت ترین و دشوارترین فعالیت های بدنی و فنی را تحمل کرد، برای این عزیزان قابل باور نیست. 
 
اما باید دانست صنعت نفت و گاز کشور در مناطق بسیار گرم و سخت آب و هوایی کشور واقع شده و کارکنان شریف و آبرومند صنعت نفت کشور در سخت ترین شرایط اقلیمی به کار و فعالیت مشغولند تا چرخ اقتصادی کشور با قدرت به حرکت خود ادامه دهد.
 
در این زمان شنیدن سخنانی درخصوص حقوق بالای کارکنان وزارت نفت و عزیزانی که در مناطق عملیاتی علاوه بر گرمای هوا، شرجی و سایر مخاطرات آب و هوایی و آسیب های شغلی را نیز تحمل می کنند به دور از انصاف است.
 
در این شرایط هستند کارگران زحمتکشی که با حقوق وزارت کار و حداقل درآمد در این مناطق مشغول فعالیت هستند و چشم انتظار مسئولینی هستند که این تلاش و زحمت مضاعف را دیده و برای بهتر شدن معیشت ایشان قدم های بیشتری بردارند.
 
خوزستان و سایر مناطق جنوبی کشور بیشترین تعداد کارکنان صنعت نفت را در خود جای داده و باتوجه به آب و هوای گرم این منطقه که در شرایطی تنفس را نیز دچار مشکل می کند نیاز است تا نگاه ویژه تری به این عزیزان صورت گیرد.
 
وعده های وزارت نفت برای اصلاح بیشتر امور این عزیزان هنوز کامل و نهایی نشده و نیاز است تا این روند سرعت بیشتری به خود گیرد.
 
نویسنده این سطور که خود افتخار همکاری و همراهی با کارکنان تلاش گر صنعت نفت در جنوب کشور را دارد، به خوبی می داند که کار در مناطق عملیاتی و گرم خوزستان، تا چه اندازه توان و انرژی مضاعفی از انسان گرفته و باعث بروز مشکلات روحی و جسمی فراوانی برای کارکنان شریف صنعت نفت در این منطقه می شود. اما این عزیزان با عهدی که با مردم ایران بسته اند وفادارند و در شرایط سخت اقتصادی و تحریم های کشور، یک لحظه پا پس نگذارده و تولید و صیانت از صنعت نفت و گاز کشور را در سرلوحه فعالیت خود قرار داده اند.

به همین روی به نظر می رسد نگاه عمیق تر به مشکلات این عزیزان و رفع آنها در زمان کوتاه تر، مرهمی باشد بر تمامی سختی هایی که این عزیزان با آن دست و پنجه نرم می کنند.
 
جناب آقای اوجی؛ وزیر محترم نفت، در این تابستان داغ ۱۴۰۱ چشم کارکنان صنعت نفت در مناطق عملیاتی به مساعدت و همراهی بیشتر شما با این عزیزان، است تا در مسیری که آنها برای استقلال و قطع وابستگی کشور به بیگانگان گام نهاده اند از دشواری ها کاسته شده و انگیزه برای فعالیت دوچندان افزایش یابد.


کد مطلب: 26914

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/26914/خوزستان-زیر-شلاق-آتش

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir