کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ویژه پرسنل تحت پوشش تامین اجتماعی؛

وقتی تحت پوشش بیمه درمانی تامین اجتماعی باشی اما خدمات مناسبی نگیری!

14 تير 1401 ساعت 19:27

صدها هزار نفر از کارکنان غیررسمی نفت و خانواده‌های محترم آنها (قراردادی و پیمانکاری) تحت پوشش خدمات درماني تامین اجتماعی هستند.


به گزارش نفت آنلاین،  صدها هزار نفر از کارکنان غیررسمی نفت و خانواده‌های محترم آنها (قراردادی و پیمانکاری) تحت پوشش خدمات درماني تامین اجتماعی هستند.

 
علی رغم اینکه ماهیانه مجموعا هزینه هنگفتی بابت بیمه تامین اجتماعی از حقوق پرسنل کسر می شود اما متاسفانه خدمات خوبی داده نمی شود. 
 
لازم به ذکر است اگر بیمه تکمیلی نداشته باشید با دفترچه تامین اجتماعی به تنهایی از خدمات دندانپزشکی خبری نیست و علی رغم گران شدن داروها و سایر خدمات درماني ، میزان هزینه های پوشش داده شده فقط ۲۰ درصد می باشد و این موضوع باعث گله مندی کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی بالاخص در صنعت نفت شده است.
 
بعنوان نمونه یکی از بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها کارگری می گوید: تمام خدمات درمانی و دارویی به شدت گران شده؛ عموماً نمی‌توانیم از دفترچه‌های بیمه درمانی خود استفاده کنیم چون یا سیستم قطع است یا اینکه می‌گویند نسخه و تجویز کاغذی را قبول نداریم؛ اگر بپذیرند، بیش از ۲۰ درصد هزینه‌ها پوشش داده نمی‌شود؛ شرایط طوری پیش رفته که اگر بیمه تکمیلی نداشته باشیم، باید همه هزینه‌های درمان را از جیب بدهیم؛ در هرحال، بسیاری از داروها آزاد است و هیچ بیمه‌ای افاقه نمی‌کند!
 
یا یک فعال کارگری نیز می گوید: امروز بیمه پایه کارگران و دفترچه‌های بیمه آن‌ها به تمامی بی‌ارزش شده است و اگر بیمه مکمل نداشته باشی نمی‌توانی حتی یک رادیولوژی ساده را انجام دهی؛ در واقع بدون بیمه تکمیلی، نه تنها داروها بلکه تقریباً تمام خدمات درمانی «آزاد» محاسبه می‌شود.
 
نکته بدتر اینکه بیمه‌های تکمیلی که در کنار دفترچه تامین اجتماعی برای کارگران بالاخص پرسنل نفت قرارداد بسته اند عموما خدمات مناسبی نمی دهند و این موضوع نیز خون به دل آنها کرده است.
 
حال سوال اینجاست تا کی باید کارکنان تحت پوشش تامین اجتماعی در سراسر کشور برای استفاده از دفترچه درمانی خود خون به دل شوند! چرا سازمان تامین اجتماعی کیفیت خدمات درماني خود به هزاران نفر از کارکنان تحت پوشش را بهتر و افزایش نمی دهد؟ 
 
در پایان باید گوشزد کرد افزایش کیفیت خدمات درماني تامین اجتماعی باید به یک مطالبه عمومی توسط کارکنان تحت پوشش و رسانه ها قرار گیرد تا در آینده نزدیک شاهد بهتر شدن کیفیت خدمات و افزایش میزان رضایتمندی کارکنان باشیم.


کد مطلب: 26849

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/26849/وقتی-تحت-پوشش-بیمه-درمانی-تامین-اجتماعی-باشی-اما-خدمات-مناسبی-نگیری

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir