تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
دغدغه افزایش حقوق کارکنان رسمی و غیررسمی وزارت نفت سال هاست که در مجموعه اقتصادی ترین وزارتخانه کشور مطرح است و هربار اتفاق و تصمیمی آن را دستخوش تغییرات می کند.
شیدا آریایی پور؛ پژوهشگر | کارکنان نفت | نفت آنلاین
شیدا آریایی پور؛ پژوهشگر | کارکنان نفت | نفت آنلاین
شیدا آریایی پور؛ پژوهشگر | دغدغه افزایش حقوق کارکنان رسمی و غیررسمی وزارت نفت سال هاست که در مجموعه اقتصادی ترین وزارتخانه کشور مطرح است و هربار اتفاق و تصمیمی آن را دستخوش تغییرات می کند.
 
اینکه در طول این سال ها تغییرات سیاسی در کشور و آمدورفت دولت ها در این زمینه آسیب های فراوانی را به بدنه کارکنان صنعت نفت و گاز کشور وارد کرده، امری است که همیشه وجود داشته و برخلاف برخی شعارهای تبلیغاتی در بیشتر مواقع شاهد هستیم که موضوع حقوق و مزایای این عزیزان مورد تغییر و تحول قرار می گیرد.
 
در دولت جدید و با آمدن وزیر جدید نیز که با شعار حمایت از کارکنان صنعت نفت و گاز کار خود را آغاز کرد، وعده های زیادی در زمینه بهبود وضع معیشتی و کم شدن تبعیض ها بیان و برخی از آن ها نیز عملی شده و برخی نیز در سایه تصمیمات دستگاه های بالادستی نظیر مجلس و دولت همچنان مسیر پرپیچ و خمی را طی می کنند.
 
اما نکته اصلی این یادداشت یادآوری این موضوع به تصمیم گیران و تصمیم سازان دولتی و مجلسی این است که عزیزان، صنعت نفت کشور و کارکنان شاغل در آن با بسیاری از کارمندان و کارکنان دولت تفاوت ذاتی و کارکردی دارند و با حفظ احترام برای تمامی مشاغل و سمت ها و فعالیت ها، باید واقع بین باشیم و بدانیم که بخش اعظم دخل و خرج کشور از قبل فعالیت های نفت و گاز کشور و شاغلان آن تامین می شود و دست گذاشتن متولیان سیاسی و اقتصادی کشور بر آن می توان تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
 
شاید تکرار این موضوع خسته کننده باشد، اما گویا باید این موضوع همیشه به مسئولان تذکر داده شود تا هربار که می خواهند دستی بر سر وگوش حقوق و مزایای کارکنان دولت بکشند یادشان باشد که کارکنان وزارت نفت باید خارج از چارچوب های عمومی و براساس میزان فعالیت و جنس کارشان ارزیابی شوند و اگر قرار است افزایشی درنظر گرفته شود موضوعاتی نظیر سختی و دشوار کار، بدی آب و هوا ، آسیب های جسمی و روحی و روانی، دوری از خانواده و بسیاری آیتم های دیگر مدنظر قرار گیرد تا شاید بخشی از این تلاش جبران شود.
 
به نظر می رسد اعتراضات روزهای اخیر به میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت برهمین مبنا صورت گرفته و شنیده ها حکایت دارد دستگاه های متولی نیز قرار است با گوش شنوا آن را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام نمایند.
 
امید است هرچه زودتر تصمیم های اتخاذ شده در این زمینه به اطلاع عموم کارکنان صنعت نفت برسد تا در این روزهای تحریمی و سخت، شرایط برای فعالیت آنان بیش از گذشته فراهم شود.
https://naftonline.ir/news/26840/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد حبیبی
جالب اینجاست که همیشه حقوق شرکت نفت تو بوق و کرناست خیلی ادرات حقوق بیشتر میگیرن صداشون هم در نمیاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
ح
تو این کشور عدالت روز به روز بی معنی میشه بنده کارمند بازنشسته کشوری با سی سال سابقه در سازمان اب از یک همتراز خودم بازنشسته تامین اجتمای با بیست سال سابقه کمتر میگیرم تو فامیل داریم
کشوریا فقط رده بالاها حقوقشون خیلی زیاده واز چندجا میگیرن نه ما بازنشسته عادی که پول دارومونو به زور تهیه میکنیم
داروهای خوب هم که همیشه میگن بیمه تعاق نمیگیره
feedback
Iran, Islamic Republic of
فرهاد
با سلام الان حقوق یه کارگر نفتی از یه کارمند 15 سال سابقه کار بیشتر شده. متاسفانه دولت به کارمندان عملیاتی نفت و هلدینگ به چشم هوو نگاه میکنه. چون نگاه امنیتی روی کارمندان نفتی هست اجارگزه اعتراض هم ندارند. در این چند ساله حقوق های اداره کاری ها چندین برابر رسمی های نفت افزایش پیدا کرده. خیلی جالبه دولت میخواد کسی که 25 سال سابقه داره و تخصص عملیاتی داره رو با یک فرد فاقد تحصیلات و سابقه بمراتب پایین تر رو یکسان کنه و اینو بهش میگه عدالت.
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد جواد ندافيان بوشهري
باسلام اينجانب که سی سال درجزیرلاوان کار کردم ۱۴روزکار و۱۴روز استراحت دوری از خانواده و مشکلات ديگه ولتمه خوردن به زندگی اينجانب اینهاهمش نتیج درشرکت نفته واگر بالاترين حقوق هم بدن ارزشی ندارد و سلام
feedback
Iran, Islamic Republic of
چون از ۲۳۰ نماینده توی مجلس ۱نفرشون نمیدونه اقماری چیه اینکه ۱۲ ساعت تیم کاری تمام بشه وباز هم درمحل کارت استراحت کنی ۱۴روز زن وبچتو نبینی واز هیچ جا بی خبری
feedback
Iran, Islamic Republic of
نفتی
بدترین خیانت و حق خوری نسبت به کارکنان زحمت کش وزارت نفت اینه که سوابق بازنشستگی کارکنان رو ۳۰سال محاسبه میکنند در حالی که بیش از ۹۹ درصد کارکنان بالای ۳۵ سال تا ۴۲ سال سابقه خدمت دارند.ولی پاداش بازنشستگی ۳۰سال تعلق میگیره بعد ادعا داریم که امریکا داره حق مردم ایران رو پایمال میکنه ولی تصمیم گیرنده اینطور حق و حقوق پرسنل و خانواده هاشون رو ضایع میکنند .و اگر اعتقادی دارید به آخرت که ندارید این حق الناس است و غیر قابل بخشش .
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد محمدی
35 سال وبیشتر در شرائط سخت کارکن وپاداش 30 سال رو بگیر. درسته عدالت دراین قانون رعایت نشده. لطفا کارکنان نفت نیز مثل
سایر وزارت خانه ها با 30 سال سابقه باز نشست کنید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
کارکنان اقماری میبایست درخواست مسکن در شهر نزدیک محل اشتغال کنند و از مسولین نفت بخواهند در محل مورد نظر منزل آجار ه کنند تا کارکنان کنار خانواده و بار مالی هم از دوش وزارت نفت کاهش میابد
0