کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قابل توجه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری

مروری بر مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت کشور

30 ارديبهشت 1401 ساعت 20:58

در بخش زیر مروری بر مهمترین اخبار پرسنل صنعت نفت جهت اطلاع کارکنان منتشر شده است.


1⃣ بند واو | روند اجرای این بند در صنعت نفت به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود.شماره پرسنلی حدود ۳۵۰۰ نفر از مشمولین صادر شده و مشمولینی که شماره پرسنل به آنها تخصیص داده شده است در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند و پس از پایان دوره آموزشی اسامی مجددا به گزینش ارسال تا نامه تأییدیه آنها جهت تبدیل وضعیت به رسمی قطعی صادر شود. در اجرای بند واو بر اساس اعلام مخاطبین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنان کندترین شرکت زیرمجموعه وزارت نفت در اجرای این بند می باشد.
 
2⃣ بند دال | پس از حذف شرایط سنی مشمولین بند دال وزارت نفت در بخشنامه ای جدید که بر اساس قانون مصوب مجلس تنظیم شده است اعلام کرد تغییر وضعیت مشمولین بند دال به معنای ارتقای جایگاه شغلی آنها نمی باشد و دستور انجام فرآیند گزینش / طب صنعتی با ابلاغیه وزارت نفت نیز صادر شد. پیش بینی می شود بر اساس این بند بیش از ۲۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شوند.همچنین مشمولین بند دال خواستار تسریع در اجرای این بند در وزارت نفت شدند.
 
3⃣ساماندهی پرسنل قراردادی مدت موقت | ساماندهی پرسنل قراردادی در بسیاری از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت اجرایی شد؛ اما پرسنل نسبت به نحوه اجرا و اعمال سوابق گله مند بودند و خواستار اصلاح موارد شدند.
 
4⃣ تعدیل مدرک | سال گذشته با دستور وزیر نفت دولت سیزدهم دستور ثبت مدارک تحصیلی کارکنان در سیستم جامع صادر شد.اما خواسته کارکنان مناطق عملياتي نفت از وزير نفت تعديل کامل مدرک تحصيلي به منظور ايجاد انگيزش و بهبود معيشت کارکنان رسمي می باشد.
 
5⃣طرح توانمندسازی | مصاحبه بسیاری از پذیرفته شدگان انجام شده است و طبق اعلام وزارت نفت نیروهای مدت‌موقت قبول‌شده به‌طور دقیق همان حقوق و مزایای طرح ساماندهی کارکنان قراردادی را خواهند گرفت، با این تفاوت که در صورت سمت خالی در سازمان یا شرکت مربوطه و پذیرفته شدن در مصاحبه شغلی می‌توانند در برابر سمت رسمی سازمانی ادامه خدمت دهند.
 
6⃣ فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت | پس از اعلام رسمی وزارت نفت مبنی بر جذب بیش از ۱۲۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان گروه الف روند بکارگیری این افراد در شرکت‌های نفتی در حال انجام است و بعنوان نمونه حدود ۲۰۰ نفر از این افراد در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران جذب می شوند.
 
7⃣ ادامه اعتراضات به افزایش حقوق کارمندی پرسنل قراردادی| قراردادی‌ها در روزهای اخیر با تجمعات صنفی بشدت نسبت به افزایش حقوق خود بر اساس کارمندان دولتی اعتراض کردند؛ علی مددی معاون وزیر هم در این خصوص گفته: در صورتی که بخشنامه دولت در خصوص نحوه افزایش حقوق پرسنل تابع قانون کار به هر نحوی ملغی شود، برای نمونه شورای اداری و دیوان عدالت اداری که امکان مداخله دارند، این تصمیم را ابطال کنند، متعاقب آن طبق قوانین آینده اقدام می‌کنیم.
 
8⃣مرخصی بدون حقوق پرسنل قراردادی| بر اساس دستورالعمل جدید وزارت نفت اعطای مرخصی بدون حقوق در شرایط خاص و دلایل موجه مستند و قابل پذیرش (در صورت فقدان مانده مرخصی استحقاقی) تا سقف ۱۵ روز در هر سال (بصورت متوالی یا متناوب) به کارکنان قراردادی مشمول دستورالعمل ساماندهی ابلاغی در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ با تشخیص و تایید مسئول مربوطه امکان‌پذیر است.
 
9⃣ پرسنل رسمی نفت | وزارت نفت همچنان مشخص نیست چه برنامه هایی برای پرسنل رسمی صنعت نفت دارد! افزایش حقوق ۱۰ درصدی نیز باعث شده است میانگین حقوق دریافتی پرسنل رسمی وزارت نفت پایین تر از میانگین دریافتی سایر وزارتخانه باشد. همچنین هفته گذشته نیز جمعی از پرسنل رسمی صنعت نفت با ارسال یادداشتی به نفت آنلاین از عدم توجه وزارت نفت دولت سیزدهم به این دسته از پرسنل بشدت انتقاد کردند‌.
 
🔟 حذف پیمانکار نیروی انسانی | طرح ساماندهی همچنان توسط بعضی از نمایندگان مجلس در حال پیگیری است اما هنوز خبر دقیق و مثبتی از این طرح بیرون نیامده است؛ همچنین هفته گذشته نیز ۴۸ نماینده به وزیر نفت؛ درباره لزوم تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی وزارت نفت تذکر دادند.
 


کد مطلب: 26680

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/26680/مروری-مهمترین-اخبار-نفت-آنلاین-ویژه-کارکنان-صنعت-کشور

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir