تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
شرکت ملی حفاری ایران در سومین روز بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی چندین تفاهم نامه و موافقت نامه همکاری با شرکت‌های مختلف حاضر در نمایشگاه امضا کرد.
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران جهانگیر شجاعی مدیر بازاریابی، فروش و همکاری های بین المللی شرکت در این باره گفت: این تفاهمنامه ها در حاشیه کار نمایشگاه بین المللی نفت با حضور مدیران عامل این شرکت ها امضاء و مبادله شد. 
 
وی افزود: محورهای تفاهمنامه همکاری با شرکت نفت و گاز اروندان که به امضاء دکتر حمیدرضا گلپایگانی و مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیران عامل دو شرکت رسید، شامل تامین دستگاه حفاری، انواع متنوع خدمات فنی و ویژه حفاری در مراحل حفاری و تولید از چاه ‌ها، خدمات مهندسی شامل مهندسی حفاری، مهندسی کالا، مهندسی و آزمایشگاه سیمان، انگیزش چاه و سیالات حفاری و همچنین خدمات پشتیبانی عملیات وخدمات رفاهی با توجه به ظرفیت ها و نیاز طرفین است.
شجاعی اظهار کرد: تفاهمنامه همکاری با شرکت مهندسی و توسعه ساخت ایمن ایرانیان ( دمیکو) که آن را مدیرعامل شرکت ملی حفاری و سعید ارجمند مدیرعامل شرکت دمیکو امضاء کردند و موضوع آن ارایه خدمات چاه پیمایی جهت رانش رشته تکمیلی درون چاهی در مناطق عملیاتی دریایی و خشکی در مدت دو سال است که با موافقت دو طرف قابل تمدید می باشد.
 
مدیر بازاریابی، فروش و همکاری های بین المللی شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: در گذشته رشته های تکمیلی به طور کامل از خارج خریداری می‌شد که با تلاش صنعتگران داخلی و پذیرش مخاطرات توسط شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران و حمایت از تولیدات داخلی، این قلم با ارزش و بسیار مهم در صنعت حفاری به صورت تدریجی بومی سازی شده و بیش از 90 درصد نیاز صنعت نفت در داخل تامین و از خروج ده ها میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است. 
 
وی گفت: قرارداد همکاری میان این شرکت و شرکت کاریان کیش، تامین دو دستگاه حفاری خشکی با توان یک هزار اسب بخار و متعلقات برون و درون چاهی جهت اجرای عملیات حفاری چاه های میادین نفتی آبان و پایدار غرب به مدت 730 دکل روز جهت تعمیر، تکمیل و افزایش تولید از میادین پایدار و آبان واقع در غرب کشور است که این سند همکاری به امضاء دکتر گلپایگانی و امیر فرهمند مدیرعامل شرکت کاریان کیش رسید.
 
بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از روز جمعه ۲۳ تا دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است.

شرکت های ملی حفاری و تایکو قرارداد همکاری امضاء کردند

در سومین روز بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شرکت ملی حفاری ایران و شرکت دانش بنیان مهندسی نوآوران تکساز صنعت (تایکو) قرارداد همکاری امضاء کردند. 
 
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران رامتین طهماسبی پور مدیر تدارکات و امور کالا شرکت روز یکشنبه (25 اردیبهشت ماه 1401) درمراسم امضاء و مبادله این قرارداد توضیح داد: این سند همکاری درباره ساخت قطعات اساسی دستگاه گرداننده فوقانی دکل (تاپ درایو) است. 
 
وی افزود: در اجرای این قرارداد که به امضای دکتر حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل ملی حفاری و مهندس عباسعلی گرجی مدیرعامل تایکو رسید این شرکت در مدت یک سال مبادرت به ساخت 5 عدد تجهیز مربوط به تاپ درایو می کند. 
 
طهماسبی پور اظهار کرد: شرکت دانش بنیان مهندسی نوآوران تکساز صنعت پیش از این به سفارش شرکت ملی حفاری ایران اقدام به ساخت اولین تاپ درایو ملی با نام NTS-500 AC نمود که بر روی دکل های نصب و بالاترین راندمان کاری را نسبت به انواع خارجی کسب کرد. 
 
مدیر تدارکات و امور کالا شرکت ملی حفاری ایران گفت: پیرو رونمایی اولین شافت بومی و بهینه سازی شده تاپ درایو وارکو توسط شرکت تایکو، دکتر گلپایگانی مدیرعامل در جهت حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال زایی دستور خرید سالیانه ۵ تجهیز را که هر یک با یک سوم قیمت خارجی ساخته می شود را صادر و قرارداد آن در حاشیه سومین روز نمایشگاه نفت تهران مبادله گردید.
امضاء دو تفاهمنامه علمی، آموزشی و پژوهشی و یک سند همکاری در بخش خدمات تخصصی 

در سومین روز کاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از سوی شرکت ملی حفاری ایران دو تفاهمنامه علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه شاهد و یک سند همکاری با شرکت دانش بنیان خدمات چاه پیمایی اکسیر عضو پارک علم و فناوری استان سمنان امضاء و مبادله شد. 
 
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران محمد علی بیگ زاده مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت روز یکشنبه (25 اردیبهشت ماه 1401) در مراسم مبادله این تفاهمنامه ها که به امضاء دکتر حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل ، دکتر کریم سلحشور رئیس دانشگاه صنعت نفت، دکتر احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد و دکتر هانی هاشمی کیاسری مدیرعامل شرکت چاه پیمایی اکسیر رسید ، تصریح کرد: ملی حفاری از توسعه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی و مشارکت با شرکت های دانش بنیان در راستای تحقق اهداف و برنامه های کلان صنعت نفت استقبال می کند. 
 
وی با اشاره به پیوند و سوابق همکاری های مستمر و موثر میان این شرکت و دانشگاه صنعت نفت، افزود: تفاهمنامه جدید با هدف گسترش زمینه ‌های همکاری علمی آموزشی و پژوهشی جهت رفع نیازهای موجود در صنایع و خاصه صنعت حفاری با محوریت بهره گیری بهینه از ظرفیت های دانشگاه در راستای اولویت های پژوهشی شرکت، تعریف و اجرای پروژه های صنعتی و پایان ‌نامه‌ های تحصیلات تکمیلی مورد نیاز، همکاری در راه اندازی و توسعه رشته/ گرایش های مورد نیاز طرفین، تقویت دفتر هماهنگی امور پژوهش و فناوری در دانشگاه به عنوان پل ارتباطی فیمابین، بهره گیری متقابل از اعضای هیئت علمی و متخصصان شرکت در امور آموزشی و پژوهشی، برگزاری متقابل بازدید های فنی تخصصی و امکانات و ظرفیت ها و برگزاری همایش ها و دوره آموزشی توسط کارشناسان در دانشگاه و بالعکس مبادله و مدت اجرای آن سه سال و با توافق طرفیت قابل تمدید است. 
 
وی گفت: محورهای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه شاهد نیز همانند دانشگاه صنعت نفت بر موضوعات بهره گیری بهینه از ظرفیت های دانشگاه در راستای اولویت های پژوهشی شرکت، اجرای پروژه های صنعتی و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مورد نیاز، بهره‌گیری متقابل از هیئت علمی و متخصصان شرکت در امور آموزشی و پژوهشی، برگزاری متقابل بازدیدهای فنی تخصصی از امکانات و ظرفیت ها، برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی فنی و تخصصی توسط کارشناسان شرکت در دانشکده و بالعکس در مدت سه سال می باشد.
https://naftonline.ir/news/26664/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0