کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت نفت خبر داد:

افزایش حقوق پرسنل قراردادی مدت موقت نفت از سال ۱۴۰۱ رسما کارگری شد+ خبر تکمیلی

17 ارديبهشت 1401 ساعت 11:57

وزارت نفت از کارگری شدن میزان افزایش حقوق پرسنل قراردادی مدت موقت نفت از سال ۱۴۰۱ خبر داد.



خبر تکمیلی | افزایش حقوق قراردادی‌ها ۱۰ درصدی شد؟!

 
از این پس کارکنان قرارداد مدت‌موقت صنعت نفت افزایش‌های سالانه قانون کار را خواهند داشت و فوق‌العاده‌های پرداختی به نیروهای مدت‌معین به آنان نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت:
 
مزایای کارکنان قراردادی مدت‌معین به کارکنان مدت‌موقت از ابتدای بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد.
 
همچنین به کارکنان قرارداد مدت‌موقت مشابه کارکنان مدت‌معین کد شغلی در فرآیند ساماندهی مشاغل آنها تخصیص داده می‌شود تا متعاقب آن مشخص شود سوابق این دسته از کارکنان با شغلشان به چه میزان ارتباط دارد.
 
در شورای بررسی و تعیین سوابق شرکت‌های ذی‌ربط افزون بر سوابق، آخرین مدرک تحصیلی ارائه‌شده توسط کارمند با شغل او تطبیق داده می‌شود و مطابق سنوات قابل‌قبول و مدرک تحصیلی مورد پذیرش حقوق آنها تعدیل می‌یابد، ضمن آنکه در این شورا به ازای هر سال سابقه کاری مورد قبول ۲.۵ درصد به مزد کارکنان قرارداد مدت‌موقت افزوده خواهد شد.
 
درباره سمت نیز باید شغل نیروهای قرارداد مدت‌موقت استاندارد شده و کد شغلی خاص هر فرد به آنها در نظام گروه‌بندی تخصیص داده شده است و در سازمان سایه جانمایی می‌شود.
 
نیروهای مدت‌موقت قبول‌شده در آزمون توانمندسازی نیز که در دولت گذشته برگزار شد، به‌طور دقیق همان حقوق و مزایای طرح ساماندهی کارکنان قراردادی مدت‌موقت را خواهند گرفت، با این تفاوت که در صورت سمت خالی در سازمان یا شرکت مربوطه و پذیرفته شدن در مصاحبه شغلی می‌توانند در برابر سمت رسمی سازمانی ادامه خدمت دهند.
 
◀️ نفت_آنلاین : با توجه به اینکه افزایش حقوق قراردادی‌ها رسما کارگری شد ، امیدواریم عیدی و پاداش پایان سال این دسته از پرسنل پرتلاش صنعت نفت نیز از این پس بصورت کارگری پرداخت شود تا حقی از آنها ضایع نشود.


کد مطلب: 26639

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/26639/افزایش-حقوق-پرسنل-قراردادی-مدت-موقت-نفت-سال-۱۴۰۱-رسما-کارگری-خبر-تکمیلی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir