تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
این پست معرفی کتاب آشنایی با ساختار و عملکرد پمپ های میله ای مکشی (SRP) تالیف ثارالله ابوالحسنی را نشان می دهد.
گردآورنده : ثارالله ابوالحسنی | کتاب آشنایی با ساختار و عملکرد پمپ های میله ای مکشی (SRP)
گردآورنده : ثارالله ابوالحسنی | کتاب آشنایی با ساختار و عملکرد پمپ های میله ای مکشی (SRP)
با توجه به اینکه ۱ دهه از بکارگیری پمپ های میله ای مکشی در ایران می گذرد، وجود یک منبع اختصاصی و بومی در حوزه پمپSRP بشدت احساس میشد.

کتاب: (( آشنایی با ساختار و عملکرد پمپ های میله ای مکشی)) مسلماً بهترین منبع موجود میباشد، چرا که این کتاب پس از کسب تجربیات و مهارتها، طی سالها فعالیتم در این حوزه و با نگاهی به بهترین متُدهای جهان، در ۸ فصل به طرح مطالب و موضوعات کاربردی، پرداخته و تدوین شده است.
 
در این کتاب سعی شده است تا به شکل کامل خواننده را با ماهیت، ساختار و عملکرد پمپ درون چاهی، تجهیزات کنترلی و سازه های سرچاهی پمپ میله ای مکشی آشنا کند، به جهت درک بهتر مطالب و آشنایی بیشتر با ساختار پمپ اشاره شده این کتاب به شکل مصور گردآوری شده است.
 
در این کتاب به چرایی استفاده از روش فرازآوری مصنوعی و علت های انتخاب بهترین روش جهت استحصال از چاه نفتی و معرفی برخی از روش های موجود و مقایسه آنها، بررسی و معرفی مدل های موجود سازه سرچاهی پمپ میله ای مکشی نسل های 2،1 و3، همچنین نحوه و عملکرد پمپ درون چاهی میله ای مکشی و عوامل، شرایط مخرب در عملکرد این پمپ و تسهیلات سرچاهی جهت بهره برداری از این چاه ها و تجهیزات کنترلی تحت الارض و سطح الارض و نحوه شناسایی عیوب بوجود آمده و پایش وضعیت عملکرد پمپ توضیح داده شده است.
 
بررسی عملکرد کلی پمپ درون چاهی و عوامل تاثیر گذار بر عملکرد پمپ درون چاهی به تصویر کشیدن 3 نسل از سازه های پمپ میله ای مکشی و مقایسه این مدل ها و نتیجه گیری از مبحث جهت دانستن این موضوع که سرمایه گذاری بر روی کدام مدل صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت و در جهت بررسی و پایش وضعیت عملکرد صحیح تمام تجهیزات سطح و تحت الارض مُلزم به استفاده از تجهیزات کنترلی و بهره گیری از فناورهای روز جهت بهینه کار کردن سیستم کلی پمپ، به شکل کامل توضیح داده شده است.
آدرس اینستا: Instagram.com/deltaals
 
 
 
https://naftonline.ir/news/26460/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0