کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند خبر مهم در خصوص منابع انسانی نفت:

از معرفی بیش از ۱۶ هزار نفر به گزینش برای تبدیل وضعیت بند دال تا برگزاری دو آزمون استخدامی نفت در دولت سیزدهم

14 فروردين 1401 ساعت 10:54

معاون وزیر نفت از معرفی بیش از ۱۶ هزار نفر به گزینش برای تبدیل وضعیت بند دال و برگزاری دو آزمون استخدامی نفت در دولت سیزدهم خبر داد.


مهدی علی مددی معاون وزیر نفت در گفتگو با هفته نامه مشعل: دولت قبلی کارکنان قراردادی را جزو نیروی سازمان حساب نمی‌کرد و می‌گفت اینها اضافی هستند؛ این بندگان خدا هشت سال در برزخ بودند و حتی حقوق پایین‌تر از کارکنان پیمانکاری دریافت می‌کردند و قرار شد ما نظام جبران خدمات را برای آنها پیاده سازی کنیم و حتی توانستیم مدارک تحصیلی و مشخصات آنها را بپذیریم و بعد، سمت سازمانی در ساختار سایه تعریف کردیم.
 
وزیر نفت تاکید داشتند اگر حقی از نیروهای پیمانکاری ضایع شود، شرعاً و عرفا به گردن تک‌تک شماست؛ وزارت گذشته طرح طبقه‌بندی مشاغل را به‌صورت نیمه‌کاره انجام داد، اما ما در ساماندهی نیروهای پیمانکاری، آن طرح را موردبازنگری قرار دادیم؛ تأکید مقام عالی وزارت این است که در قراردادهای فعلی، به رفاهیات کارکنان پیمانکاری توجه شود و با همان مدلی که برای نیروهای رسمی و قراردادی پیش می‌رود، برای نیروهای پیمانکاری هم اعمال شود.
 
در اجرای بند دال تبدیل وضعیت ایثارگران پرونده‌های ۲۳ هزار و ۴۶۹ نفر تغذیه شد و از این تعداد ۶ هزار و ۸۴۳ نفر به دلیل شرایط سنی غیر واجد اعلام شدند؛ موضوع شرایط سنی را به سازمان اداری- استخدامی منعکس کردیم که به محض اصلاح این قانون به ما اعلام کنند تا برای این تعداد برنامه‌ریزی کنیم؛ ۱۶ هزار و ۶۲۶ نفر قطعی شده بند دال به گزینش معرفی شدند و گزینش هرکدام از آنها بیاید، حکمشان زده می‌شود؛ از این ۱۶ هزار و ۶۲۶ نفر، تعداد ۷ هزار و ۴۱۸ نفر از شرکت ملی نفت ایران، ۶ هزار و ۶۸۲ نفر از شرکت ملی گاز ایران، ۲ هزار و ۲۵۲ نفر مشمولان از شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، ۱۶۷ نفر از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و ۸۷ نفر از واحدهای مستقل ستاد وزارت نفت هستند. برای تمامی اینها تخصیص کد مجوز داده شده و به شرکت‌ها اعلام کردیم که کارهای استخدامی آنها انجام شود.
 
برنامه برگزاری آزمون استخدامی را پیش رو خواهیم داشت. نیازها را از شرکت‌های اصلی جمع‌آوری می‌کنیم تا در سال ۱۴۰۴ که ۱۰ هزار نفر از کارکنان ما بازنشسته می‌شوند، بتوانیم جایگزینی برای آنها داشته باشیم. امیدواریم در چهار ساله عمر دولت سیزدهم، بتوانیم حداقل دو آزمون استخدامی برگزار و این نیازهای پرسنلی را حذف کنیم.

آخرین اخبار موثق برگزاری آزمون استخدامی نفت در دولت سیزدهم را در کانال تلگرام زیر دنبال کنید | جهت عضویت آی دی زیر را در قسمت سرچ تلگرام وارد نمایید:
Naftonline@


کد مطلب: 26451

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/26451/معرفی-بیش-۱۶-هزار-نفر-گزینش-تبدیل-وضعیت-بند-دال-برگزاری-دو-آزمون-استخدامی-نفت-دولت-سیزدهم

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir