تاریخ انتشارشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
وزیر نفت در خصوص اقدامات ارائه شده جهت منابع انسانی نفت در ۶ ماه گذشته توضیحاتی را ارائه داد.
جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم | نفت آنلاین
جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم | نفت آنلاین
وزیر نفت دولت سیزدهم: بنده خودم از خانواده صنعت نفت هستم و از پایین‌ترین سطوح کار خودم را آغاز کرده و سختی‌های کار در صنعت نفت را به خوبی درک می‌کنم. در چند سال گذشته واقعا بی‌تدبیری و کم‌لطفی در حق نیروهای شاغل در صنعت نفت شده بود و همکاران عزیزم مورد بی‌مهری قرار گرفته بودند.
 
با شروع دولت سیزدهم، اقدامات خوبی برای بخش منابع انسانی و سامان دادن به نیروهای قراردادی و پیمانکاری و همچنین جذب نیرو رقم خورده است.
 
احیای ۱۰ هزار سمت سازمانی کار بزرگی بود و به زودی نیز ۱۶-۱۷ هزار نیروی ایثارگر قراردادی و پیمانکاری به صورت رسمی جذب می‌شوند و این موضوع ابلاغ شده است. البته ان‌شاالله این عدد به ۲۲-۲۳ هزار نیرو نیز خواهد رسید. چندین سال بود که هیچ‌گونه جذبی در وزارت نفت انجام نشده بود و تازه ۱۰ هزار سمت نیز از بین رفته بود.
 
همچنین برای نخبگان دانشگاه صنعت نفت نیز فرصت جدیدی ایجاد کرده‌ایم که به نظر بنده یک رضایت نسبی را توانسته باشیم ایجاد کنیم. البته قطعا کار ما باید بیشتر از این حد باشد زیرا سرمایه این صنعت، نیروی انسانی آن است و ان‌شاالله در سال ۱۴۰۱ وضعیت معیشت نیروی انسانی شاغل در صنعت نفت بهتر خواهد شد.
 
بنده هر جلسه به مدیران توصیه جدی می‌کنم که وضعیت نیروی انسانی در قراردادها را حتما رصد کنند و شرح کار قراردادهای پیمانکاری را بازنگری کنیم.
 
همچنین به "سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت" نیز توجه ویژه‌ای شده است. ان‌شاالله توسعه و رسیدگی به تمامی مراکز درمانی صنعت نفت نیز در دستور کار قرار می‌گیرد. ما حتی رئیس سازمان  بهداشت و درمان نفت را نیز وارد شورای معاونان می‌کنیم.
https://naftonline.ir/news/26407/
منبع : فارس نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0