تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
صادرات نفت فدرال عراق از میادین مرکزی و جنوبی علیرغم افزایش سهمیه تولید آن در اوپک پلاس، ۲ درصد در ماه ژانویه کاهش‌یافته و به ۳.۱۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده‌است.
صادرات نفت عراق | نفت آنلاین
صادرات نفت عراق | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، به نقل از اس‌پی‌گلوبال‌پلتس، صادرات نفت فدرال عراق غیر از منطقه نیمه‌خودمختار کردستان بیش‌از 2 درصد در اولین ماه سال جاری میلادی نسبت‌به ماه گذشته کاهش داشته‌است. این در حالی است که سهمیه این کشور از تولید نفت اوپک پلاس برای این ماه بالا رفته بود.

وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت فدرال این کشور در ژانویه تا 3.203 میلیون بشکه در روز پایین آمده‌است. عراق در دسامبر سال گذشته میلادی 3.277 میلیون بشکه در روز صادرات داشت.

ائتلاف اوپک پلاس در راستای طرح خود برای افزایش تولید روزانه 400 هزار بشکه‌ای، سهمیه تولید نفت عراق را برای ماه ژانویه تا 4.281 میلیون بشکه در روز افزایش داده بود. این رقم در ماه دسامبر برابر با 4.237 میلیون بشکه در روز بود. این سهمیه شامل تولید نفت می‌شود نه صادرات آن.


سهمیه تولید عراق در ماه فوریه برابر با 4.325 میلیون بشکه در روز است.

نشست وزارتی اوپک پلاس در دوم فوریه برگزار خواهد شد تا درمورد سطح تولید برای ماه مارس تصمیم‌گیری شود.

صادرات فدرال عراق از میادین مرکزی و جنوبی 2 درصد در ماه ژانویه کاهش‌یافته و به 3.111 میلیون بشکه در روز رسیده‌است. این درحالی‌ست که صادرات عراق از کرکوک و از طریق بندر سیهان ترکیه 5.7 درصد پایین آمده و 82118 بشکه در روز اعلام‌شده است.

صادرات نفت عراق از کرکوک در هجدهم و نوزدهم ژانویه به‌دنبال انفجار در جنوب ترکیه و بسته شدن مسیر صادراتی بندر سیهان متوقف‌شده بود.

دومین تولیدکننده بزرگ اوپک 8.27 میلیارد دلار در ژانویه از فروش نفت خام خود به قیمت 83.246 دلار، درآمد داشت. این کشور در آخرین ماه سال گذشته میلادی با فروش نفت خود به قیمت 72.768 دلار در هر بشکه، 7.39 میلیارد دلار به دست آورده بود.
https://naftonline.ir/news/26103/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0