کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قابل توجه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری نفت؛

مروری بر مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان وزارت نفت در سراسر کشور

7 بهمن 1400 ساعت 21:49

در بخش زیر مرور کوتاهی بر آخرین اخبار منابع انسانی صنعت نفت ویژه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری قابل مشاهده می باشد.


1⃣ بند واو | کار صدور احکام و شماره پرسنلی در شرکت‌های زیرمجموعه ملی نفت در حال انجام است؛ طبق پیگیری‌ها کار تبديل وضعیت مشمولین در ملی حفاری تا قبل از پایان بهمن ماه کاملا انجام می شود؛ روند اجرای طرح در سازمان بهداشت و درمان نفت ، شرکت نفت مناطق مرکزی ، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز بسیار کند است و مشمولین بند واو بشدت از این موضوع گله مند هستند و خواستار تسریع در اجرای آن شدند‌.
 
2⃣ بند دال | با توجه به ابلاغیه جدید وزارت نفت مهلت تغذیه اطلاعات مشمولین بند دال تا ۱۲ بهمن ماه تمدید شد؛ همچنین سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد:بخشنامه جدیدی در خصوص بند دال تبدیل وضعیت ایثارگران بزودی ابلاغ می شود؛ از جزئیات بخشنامه جدید هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.
 
3⃣ساماندهی پرسنل قراردادی مدت موقت | کار جمع آوری اطلاعات و مدارک تحصیلی پرسنل در بسیاری از شرکت‌ها آغاز شده است؛ احتمالا طرح ساماندهی پرسنل قراردادی با توجه به تعداد بالای پرسنل با تاخیر اجرایی خواهد شد اما با توجه به ابلاغیه وزارت نفت بک پی تمامی آیتم های پرداختی از تاریخ اول بهمن ماه ۱۴۰۰ به پرسنل قراردادی پرداخت می شود.
 
4⃣ تعدیل مدرک | فوق العاده تخصصی با دستور وزیر ابلاغ شد، ولی روند ثبت آن در سامانه جامع و بهره مندی کارکنان از مزایای آن، بدلیل عدم تفویض اختیار کامل به شرکتها در این خصوص، با کندی شدید اجرا همراه است.ازدیاد پرونده ها علت این موضوع است که با حذف شورا در تهران میتوان در این روند تسریع انجام داد.
 
5⃣طرح توانمندسازی | معاون وزیر نفت قول داد پس از پایان مصاحبه فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت زمانبندی مصاحبه با پذیرفته‌شدگان طرح توانمندسازی پرسنل قراردادی آغاز شود ، اما با اینکه زمان مصاحبه گروه الف پایان یافته پرسنل پذیرفته شده در طرح توانمند سازی همچنان در این خصوص بلاتکلیف هستند.
 
6⃣ فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت | مصاحبه با فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت ۱۵ دی‌ماه به پایان رسید ؛ علی رغم اینکه وزارت نفت قول داده تا قبل از پایان سال اکثر کسانی که در مصاحبه پذیرفته شدند جذب کند با اینکه فقط ۵۰ روز تا پایان سال ۱۴۰۰ مانده است هنوز اسامی پذیرفته شدگان نهایی اعلام نشده است!
 
7⃣ بیمه تکمیلی پرسنل غیررسمی نفت| قرارداد بيمه تکمیلی ۳۰ دی‌ماه به پایان رسید و دوباره مشکلات سال‌های گذشته پرسنل تکرار شد و هنوز تکلیف شرکت بیمه تکمیلی جدید مشخص نشده است! طبق اطلاعات دریافتی مناقصه جهت شناسایی شرکت بیمه تکمیلی جدید بزودی برگزار می شود ، اما سوال اینجاست چرا این اقدامات قبل از پایان قرارداد قبلی انجام نشد تا امروز پرسنل در این خصوص بلاتکلیف نباشند!
 
8⃣وام مسکن کارکنان نفت | شرایط عجیب پرداخت وام مسکن به پرسنل نفت، محدودیت ها ، میزان وام ، اقساط و سود پرداختی باعث گله مندی کارکنان شده است ... اما برای پرداخت همین میزان وام با همین شرایط نیز کارکنان همچنان سردرگم هستند و شرکت ها در مقابل سوالات کارکنان می گویند چیزی به ما ابلاغ نشده است و از لینک ثبت نام وام در سامانه سما نیز خبری نیست! 
 
9⃣ مالیات پرسنل نفت | طبق اعلام کمیسیون تلفیق بودجه دستمزدهای تا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه از مالیات معاف هستند. مالیات حقوق های بین ۵ میلیون و ۶۰۰ تا ۱۵ میلیون تومان، ۱۰ درصد و از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان، ۱۵ درصد و از ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان، ۲۰ درصد تعیین شد؛ بعضی از آیتم ها نیز معاف از مالیات هستند و لازم است هر چه سریعتر تکلیف این موضوع مشخص شود.
 
🔟 حق تاهل و عائله مندی ۱۴۰۱ | براساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حق تاهل برای بازنشستگان، شاغلان و مستمری‌بگیران دو برابر و حق اولاد سه برابر خواهد شد.
 
1⃣1⃣ سقف و افزایش حقوق ۱۴۰۱ | در حالی که نمایندگان مجلس با مصاحبه های تبلیغاتی از ضرورت رسیدگی به پرسنل عملیاتی نفت سخن می گویند اما در واقعیت همچنان مشخص نیست چه برنامه ای برای این افراد که چرخ اقتصاد کشور را می چرخانند وجود دارد و در عمل هیچ اتفاقی برای پرسنل نیافتاده است!! 
 
2⃣1⃣ اجرا طرح طبقه بندی مشاغل برای پرسنل پیمانکاری که جاماندند | طبق اعلام معاون وزیر نفت از ۱۵۰ هزار نیروی پیمانکاری شاغل در صنعت نفت بیش از ۱۱۰ هزار نفر از آنها ساماندهی شده اند و مقرر شد بقیه این افراد نیز ساماندهی شوند؛ اما پرسنل پیمانکاری با ارسال پیام به نفت آنلاین می گویند حذف پیمانکار نیروی انسانی خواسته اصلی آنهاست؛ اما هنوز هم مشخص نیست دولت و مجلس چه برنامه ای برای حذف پیمانکار دارند!
 
🔴🔴جهت مشاهده اخبار پشت پرده صنعت نفت و آخرین اخبار موثق منابع انسانی نفت در کانال تلگرام نفت_آنلاین عضو شوید/جهت عضویت ف.ش خود را روشن کنید:
🆔 
http://T.me/naftonline


کد مطلب: 26066

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/26066/مروری-مهمترین-اخبار-نفت-آنلاین-ویژه-کارکنان-وزارت-سراسر-کشور

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir