کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از سوزاندن روزانه ۱۰ میلیون فوت مكعب گاز همراه در میدان هفتكل جلوگیری خواهد ‏شد

7 بهمن 1400 ساعت 1:14

۱۰ میلیون فوت مکعب از گازهای همراه تاسیسات نفتی میدان هفتکل با آغاز عملیات راه‌اندازی ایستگاه جمع‌آوری گاز‌های همراه وتزریق گاز این میدان جمع‌آوری و به مخزن تزریق می‌شود.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بازدید از پروژه بهینه‌سازی فرآورش نفت میدان هفتکل که صبح چهارشنبه (۶ بهمن ماه ۱۴۰۰) برگزار شد، اظهار داشت: با راه‌اندازی کامل این پروژه روزانه حدود ۱۰ میلیون فوت مکعب از گازهای همراه تاسیسات نفتی هفتکل جمع‌آوری و به مخزن تزریق خواهد شد.

 
مهندس علیرضا دانشی افزود: با این کار علاوه بر تزریق گاز به مخزن هفتکل و تأمین فشار آن، از آلودگی‌های محیط زیستی و هدررفت سرمایه ملی جلوگیری خواهد شد.
 
وی در نشستی که پس از این بازدید انجام شد ضمن تأکید بر اهمیت فرصت‌ها و از دست ندادن زمان در راه‌اندازی بهنگام پروژه‌ها مطابق برنامه زمانبندی، گفت: تأخیر در انجام  اینگونه پروژه‌ها خسارت مالی بالایی را به همراه دارد و علاوه بر آن با طولانی شدن زمان اجرای پروژه ، تأسیسات و تجهیزات هم دچار فرسودگی می‌شوند بنابراین بسیار ضروری است که در تمامی پروژه‌ها عنصر زمان در برنامه‌ریزی‌ها به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد .
 
با تمام توان از امکانات و ظرفیت‌های قانونی در جهت راه‌اندازی پروژه‌های مدیریت مهندسی و ساختمان که متوقف شده‌اند، حمایت می‌کنیم.
 
مهندس علیرضا دانشی افزود: تلاش و همت جهادی مجموعه مدیریت مهندسی و ساختمان، پابه‌کار بودن مجری طرح و پیمانکار پروژه برای رفع موانع و پیگیری فعالیت‌های باقیمانده این پروژه مطلوب بوده که جای قدردانی دارد.
 
وی، به‌روز بودن و کارآمدی تأسیسات هفتکل را در مقایسه با سایر مجموعه‌ها مناسب دانست و گفت: پیگیری و مانع‌زدایی در رابطه‌ با پروژه‌های مهم متوقف شده در حوزه مهندسی و ساختمان، اهمیت بسیار بالایی برای ما دارند بنابراین هر زمان و در هر موقعیتی آمادگی داریم که پیگیر مسائل آنان باشیم و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از آنان حمایت کنیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تأکید کرد: محیط کارخانه‌های ما باید برای کارکنان شاغل در آنان جذابیت داشته باشد، از نظر امکانات رفاهی در سطح مطلوبی قرار داشته باشند و این امر باید به صورت پررنگ در تمامی پروژه‌های حاضر و آتی دیده شود.
 
لازم بذکر است که در پروژه بهينه‌سازی سيستم فرآورش میدان نفتی هفتکل، ۴۵ هزار بشکه نفت در روز (که ۲۰ هزار بشکه آن از نفت‌سفید دریافت می‌شود) فرآورش شده و توسط ۴۵ کیلومتر خط لوله ۱۲ اینچ به واحد بهره‌برداری مارون یک ارسال می‌شود.
 
همچنین در این بازدید مدیر مهندسی و ساختمان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مجری طرح ۲۸ مخزن، مجری پروژه بهینه‌سازی فرآورش نفت میدان هفتکل و نمایندگانی از پیمانکار این پروژه حضور داشتند.


کد مطلب: 26064

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/26064/سوزاندن-روزانه-۱۰-میلیون-فوت-مكعب-گاز-همراه-میدان-هفتكل-جلوگیری-خواهد-شد

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir