تاریخ انتشاريکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
اگر قرار است از ثروت خدادادی نفت در کشور در مسیر رشد و توسعه ایران اسلامی بهره درست برده شود، نیاز است تا در وهله اول نیروی انسانی شاغل در آن به ویژه در مناطق عملیاتی از پشتوانه و آرامش خاطر لازم برخوردار باشند.
پرسنل عملیاتی صنعت نفت | نفت آنلاین
پرسنل عملیاتی صنعت نفت | نفت آنلاین
شیدا آریایی پورشیدا آریایی پور کارشناس نفت و انرژی و پژوهشگر | اختصاصی نفت آنلاین | صنعت نفت و گاز کشور مرهون حضور نیروی انسانی متخصص و متعهدی است که در سخت ترین شرایط تحریمی  چرخ صنعت نفت را چرخانده اند و  باید نیازها و خواسته های به حق آنان برآورده شود.
 
آنچه از گذشته بر حوزه نیروی انسانی صنعت نفت گذشته همواره بیانگر این موضوع است که زحمات، سختی ها و دشواری های شغلی و معیشتی کارکنان شریف این بخش حیاتی از کشور، با چالش های فراوانی روبرو بوده و مدیریت های مختلف به بهانه های گوناگون سنگ اندازی در این راه را در دستور کار قرار داده اند.
 
اما به راستی برای حفظ و صیانت نیروی انسانی صنعت نفت، آن هم در حوزه مناطق عملیاتی با شرایط بسیار سخت شغلی و جغرافیایی، چه تمهیداتی باید اندیشیده شود؟
 
به نظر می رسد اجرای درست قوانین و نظارت به اجرای صحیح آنها در حوزه رفاهیات و مسائل حقوق و دستمزد یکی از بهترین موضوعاتی باشد که در دولت جدید و مدیریت کلان وزارت نفت می تواند مدنظر قرار گیرد.
 
بازبینی موضوع افزایش حقوق و مزایای کارکنان در مناطق عملیاتی، بحث تسهیلات در بخش تعدیل مدرک تحصیلی کارکنان این مناطق، ایجاد وجه تمایز در مزایای کارکنان مناطق عملیاتی با ستاد تهران و همچنین در صورت امکان، اندیشیدن تدابیری در حوزه ساخت منازل مسکونی در قالب طرح مسکن ملی یا شهرک های مسکونی، می تواند از جمله مواردی باشد که با دستور مستقیم وزیر محترم نفت قابل اجرا شود.
 
اگر قرار است از ثروت خدادادی نفت در کشور در مسیر رشد و توسعه ایران اسلامی بهره درست برده شود، نیاز است تا در وهله اول نیروی انسانی شاغل در آن به ویژه در مناطق عملیاتی از پشتوانه و آرامش خاطر لازم برخوردار باشند و با ایجاد انگیزه لازم در آن، شرایطی فراهم شود تا برنامه ریزی های اقتصادی کشور که بخش اعظم آن به حوزه نفت و گاز کشور وابسته است عملیاتی شود.
 
ماموریت سنگین وزارت نفت در اجرا و اتمام پروژه های ملی و استراتژیک و برنامه ریزی برای داشتن سازوکار مناسب در خصوص ایجاد انگیزه در نیروی انسانی متخصص و حاضر در مناطق عملیاتی اگر به درستی صورت پذیرد، منافع آن در تمامی بخش های اقتصادی و معیشتی کشور لمس خواهد شد و این مهم تنها با عزم و اراده مدیریت کلان صنعت نفت و حمایت دستگاه های قانونگذار و نظارتی محقق خواهد شد.

وگرنه اگر قرار باشد موانع حقوقی بی مورد و دست اندازهای نظارتی بی دلیل سد راه افزایش انگیزه در این بخش از کارکنان صنعت نفت شود شاهد مشکلات عدیده ای خواهیم بود که تاثیر آن در تولید ثروت ملی به خوبی نمایان خواهد شد.
https://naftonline.ir/news/26035/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مرگ برپیمانکارخونخوارومرگ بران کسانی که اینهاراحمایت میکنند مفت خوران دولت
0