کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادگستری هرمزگان خبر داد:

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه خط لوله پالایشگاه ستاره خلیج فارس

1 بهمن 1400 ساعت 16:52

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی به حادثه شکستگی لوله انتقال میعانات گازی در رودخانه کُل در حوالی روستای گچین بندرعباس خبر داد.


به گزارش نفت آنلاین مجتبی قهرمانی صبح جمعه در حاشیه بازدید از محل شکستگی خط لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در جمع خبرنگاران بیان داشت: در پی حادثه شکستگی لوله میعانات گازی در رودخانه کُل در حوالی روستای گچین بندرعباس، دستور تشکیل پرونده قضائی برای بررسی دقیق موضوع و تعیین علل بروز این حادثه صادر شده است.

 
قهرمانی افزود: در این راستا به معاون دادستان مرکز استان هرمزگان مأموریت داده شده است این حادثه را به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را گزارش کند.
 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با بیان اینکه بر اساس این دستور، سازمان‌های متولی و دستگاه‌های ذی‌نفع در ایجاد این خط لوله، مکلف به جبران خسارت‌های زیست محیطی و آسیب‌های به وجود آمده شده‌اند، خاطر نشان کرد: بررسی‌ها به منظور تعیین میزان خسارات وارده و مقصرین احتمالی ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
گفتنی است؛ روز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰، به دنبال وقوع سیل و ایجاد شکستگی در خط لوله میعانات گازی در بستر رودخانه کُل در حوالی روستای گچین، علاوه بر انتشار بوی شدید گاز در مناطق وسیعی از غرب بندرعباس، بندرخمیر و جزیره قشم، بر اثر انتقال حجمی از میعانات نفتی به همراه گل و لای ناشی از سیلاب به دریا، در آب‌های شمال جزیره قشم آلودگی‌های نفتی ایجاد شده است.


کد مطلب: 26021

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/26021/تشکیل-پرونده-قضایی-حادثه-خط-لوله-پالایشگاه-ستاره-خلیج-فارس

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir