کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور رئیس جمهور انجام شد:

افتتاح پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم

24 دی 1400 ساعت 14:06

پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه ای نفت خام فوق سنگین قشم با حضور رئیس جمهور و به همت گروه گسترش انرژی پاسارگاد به بهره برداری رسمی رسید.


به گزارش نفت آنلاین،  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش خام فروشی نفت، در سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"  امروز ۲۴ دی ماه، پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه ای نفت خام فوق سنگین پاسارگاد قشم افتتاح و به بهره برداری رسمی رسید . 

 
از مزایای این پالایشگاه می توان به، تضمین برداشت از پارس جنوبی، اشتغالزایی، تولید محصولات با کیفیت بالا و  کمک به ارتقای صادرات فراورده از جمله قیر کشور اشاره کرد. 
 
گفتنی است تاکنون گروه گسترش انرژی پاسارگاد در منطقه آزاد قشم بابت احداث پالایشگاه نفت فوق سنگین پاسارگاد قشم با ظرفیت ۳۵ هزار بشکه در روز، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق و همچنین سه پست اسکه صادراتی به ظرفیت ۱۵ میلیون تن در سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است؛ همچنین ظرفیت صادراتی سالانه بیش از 6 میلیارد دلاری از جمله نتایج زیرساختهای ایجاد شده در این منطقه به شمار می رود . 
 
با بهره برداری از این واحد تولیدی ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم و  بیش از ۱۰۰۰ نفر بصورت غیرمسقیم در این پالایشگاه اشتغال می یابند.
 
همچنین آیین کلنگ‌زنی فاز دوم این پالایشگاه دیروز و با حضور جواد اوجی، وزیر نفت  در جریان چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان برگزار  شد.


کد مطلب: 25975

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/25975/افتتاح-پالایشگاه-نفت-فوق-سنگین-قشم

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir