کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از درخواست برای اجرای طرح طبقه بندی تا مشمول شدن در قانون تبدیل وضعیت ایثارگران؛

کارگران پرتلاش شرکت پتروشیمی متانول کاوه را دریابید

21 دی 1400 ساعت 12:04

صدها نفر از کارگران شرکت پتروشیمی کاوه با ارسال پیام به نفت آنلاین خواستار رفع مشکلات معیشتی خود شدند.


جمعی از کارگران پرتلاش شرکت پتروشیمی متانول کاوه با ارسال پیام هایی یکپارچه به نفت آنلاین خواستار تحقق مطالبات صنفی خود شدند.
 
به گزارش نفت آنلاین ، در بخشی از پیام های ارسالی پرسنل این شرکت آمده است:
 
مسئولین شرکت پتروشیمی متانول کاوه در پرداخت حقوق و مزایا دقیقا مانند کارگران شرکت های غیرنفتی رفتار میکند ! اما اینجا صنعت نفت هست و  مقررات موجود باید مانند نفت باشد  . ناگفته نماند این شرکت روزانه تنها از محل فروش متانول درآمد بسیار بالایی دارد و این مبلغ غیر از فروش اکسیژن و نیتروژن هست. اما سهم کارگران شرکت از این درآمد چیست؟ آیا نباید مطالبات صنفی برای کارگرانی که با جان دل در حال کار و تلاش در این شرکت هستند برآورده شود؟ آیا حقوق های خوب و امکانات فقط باید برای مدیران ارشد این شرکت باشد؟!؟!؟!در ادامه ما پرسنل شرکت پتروشیمی متانول کاوه واقع در شهرستان بندر دیر خواستار تخصیص ایتم های ذیل هستیم تا از این طریق گوشه ای از زحمات کارگران پرتوان ، پرتلاش و متخصص این شرکت جبران شود:
 
۱.حق مسولیت
۲.بدی آب و هوا
۳.پرداخت و اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل از مورخه۱۳۹۹/۱/۱ .
۴.سختی کار
۵.قانون تبدیل وضعیت ایثارگران بند (و) و بند (د) مصوب مجلس شورای اسلامی بودجه سال۱۴۰۰ / طبق اعلام مجلس شرکت های خصوصی نیز ملزم به اجرای آن هستند.
۶.پاداش تولید مستمر
۷.حق شیفت، جمعه کاری ، تعطیل کاری ، تراول تایم ، دوری از خانه.
۸.عدم تامین منازل مسکونی جهت اسکان پرسنل 
۹. فوق العاده جذب مخصوص منطقه
۱۰.محرومیت از تسهیلات زندگی
۱۱.جبران صرف وقت اضافی
۱۲.صعوبت منطقه
۱۳.هزینه ایاب ذهاب

نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که کارگران این شرکت در ادامه پیام های ارسالی می گویند اگر  پرداخت حق و حقوق قانونی خود را در این شرکت مطالبه کنیم تهدید به اخراج از کار می شویم و به ناچار برای مطالبات خود به رسانه ها روی آورده ایم.

همچنین طبق مستنداتی که کارگران برای نفت آنلاین ارسال کرده اند بسیاری از آنها حقوق زیر هفت میلیون تومان دریافت می کنند و افراد سابقه دار نیز به سختی حقوق آنها هشت میلیون تومان می رسد! اما آیا با این مبلغ می توان امورات زندگی را گذراند! آیا دریافت این میزان حقوق با توجه به ریسک های صنعت پتروشیمی که هر لحظه امکان خطر و حادثه است ارزش دارد؟!

با توجه به شعار دولت سیزدهم در خصوص عدالت در پرداخت ها و دستور رییس جمهور محترم در خصوص ضرورت توجه به کارگران و  حداقل بگیران امیدواریم به مطالبات این عزیزان توجه شده و کارگروهی برای رفع مشکلات معیشتی آنها و تحقق خواسته های آنها تشکیل شود تا این عزیزان پرتلاش شاغل در صنعت پتروشیمی در آینده بتوانند با آسایش فکری بیشتری چرخ اقتصاد کشور را بچرخانند.


کد مطلب: 25953

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/25953/کارگران-پرتلاش-شرکت-پتروشیمی-متانول-کاوه-دریابید

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir