کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفر مهندس کمالی به جنوب؛

نشست مدیرعامل نفت خزر با مدیران NISOC و NIDC

19 دی 1400 ساعت 18:09

مهندس مراد کمالی مدیرعامل شرکت نفت خزر در سفر به اهواز با مدیران عامل شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری ایران نشستی برگزار کردند.


 به گزارش نفت آنلاین ، مهندس مراد کمالی در سفر به اهواز با مدیران عامل شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری ایران نشستی برگزار کردند.

 
 در نشست مدیرعامل شرکت نفت خزر با مدیرعامل نفتخیز جنوب در ستاد NISOC تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های دوجانبه برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی در خزر جنوبی امضاء شد.
 
 همچنین مدیرعامل شرکت نفت خزر با حضور در ستاد شرکت ملی حفاری ایران و دیدار با مدیرعامل NIDC بر توسعه همکاری ها و استفاده از ظرفیت های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی دو شرکت در بخش های خشکی و فراساحل تاکید کردند.

مشروح خبر سفر مدیرعامل نفت خزر به اهواز و نشست در ۲ شرکت نفتی جنوب


تفاهم‌نامه توسعه همكاری‌های مشترك مناطق نفتخیز جنوب و نفت خزر امضاء شد

به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، این نشست روز یکشنبه (۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰) با هدف بررسی هم‌افزایی فعالیت‌های مشترک شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت خزر با حضور مدیران‌عامل و جمعی از مدیران ارشد دو شرکت در محل شرکت ملی مناطق نفتخیز در اهواز برگزار شد.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این نشست با اشاره به توانمندی‌های این شرکت در حوزه امور فنی، برای همکاری کارشناسان این شرکت در طرح‌های توسعه‌ای در خزر جنوبی اعلام آمادگی کرد.
 
مهندس علیرضا دانشی با تاکید بر اینکه همه بخش‌های صنعت نفت باید توانمندی‌های خود را برای توسعه کشور به اشتراک بگذارند گفت: این شرکت برای همکاری با شرکت نفت خزر و سایر شرکت‌های نفت و گاز در زمینه توسعه میادین از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و امکانات خود را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.
 
وی افزود: برای ارائه خدمات فنی به شرکت نفت خزر چند کارگروه مشترک در زمینه زمین‌شناسی، حفاری، مهندسی نفت و خدمات فنی حفاری با حضور کارشناسان دو شرکت تشکیل خواهد شد تا ظرفیت‌ها برای کار  در حوزه دریای خزر به خوبی شناسایی و سپس با لحاظ توجه حداکثری به محیط زیست، اقدامات لازم انجام شود.
 
در این نشست مدیرعامل شرکت نفت خزر ضمن ‌تشکر از مهندس دانشی و مدیران این شرکت گفت: هدف اصلی از این نشست ایجاد هم افزایی و استفاده از تجربیات و توانمندی متخصصان شرکت ملی مناطق نفتخیز در جهت گسترش همکاری‌ها با شرکت نفت خزر برای توسعه خزر جنوبی در آینده نزدیک است.
 
مهندس مراد کمالی اظهار داشت: در طول سالیان گذشته علی‌رغم محدودیت‌های موجود در دریای خزر از‌جمله بسته بودن این دریا و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه صنعت نفت ایران، اقدامات بسیار خوبی از جهت توسعه زیرساخت‌های اساسی برای انجام فعالیت‌های اکتشافی در شمال کشور انجام شده است.
 
وی افزود: از جمله مهمترین این اقدامات می‌توان به انجام مطالعات گسترده ژئوفیزیکی دوبعدی و سه بعدی حوضه جنوبی خزر، ساخت پیشرفته‌ترین دکل حفاری نیمه شناور ایران، ساخت چندین شناور‌ منحصر به فرد برای پشتیبانی از دکل و عملیات دریایی، ساخت اسکله، ایجاد منطقه عملیاتی برای پشتیبانی از فعالیت‌های اکتشافی و چندین حفاری از جمله کشف نفت در میدان سردار جنگل اشاره کرد که این روند باید با هم‌افزایی و همکاری تمام متخصصان صنعت نفت کشور از جمله شرکت ملی مناطق نفتخیز با نفت خزر توسعه یابد و برگ‌های زرینی در تالار افتخارات صنعت نفت به یادگار گذاشته شود.
 
 در این نشست در خصوص تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک در حوزه‌های مهندسی نفت،‌ زمین شناسی و حفاری بحث و تبادل نظر شد.
 
در پایان، تفاهم‌نامه‌ای به منظور همکاری‌های فیمابین برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی بین مدیران عامل دو شرکت به امضا رسید.
 

توسعه همکاری ها و استفاده از ظرفیت های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی شرکت ملی حفاری ایران در گستره فعالیت نفت خزر 

به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این نشست روز یکشنبه (19 دی ماه 1400) با حضور معاونان، مدیران و روسای عملیاتی این شرکت ها در ساختمان مرکزی ملی حفاری در اهواز برگزار گردید. 
 
در این نشست مهندس مراد کمالی درباره حوزه فعالیت شرکت نفت خزر در شمال کشور و برنامه های تبیین شده از سوی شرکت ملی نفت ایران در زمینه توسعه فعالیت ها به ویژه در حوزه آب های عمیق و مسائل زیست محیطی توضیح داد. 
 
وی گفت: در برنامه توسعه ای راهبردی پیش روی این شرکت توسعه میادین هیدروکربوری و حفاری چاه های اکتشافی و توسعه ای مدنظر قرار دارد که با توجه به توانمندهای شرکت ملی حفاری ایران در این ارتباط، از همکاری و هم افزایی با این شرکت استقبال می شود. 
 
در ادامه نشست دکتر حمید رضا گلپایگانی به سوابق همکاری در سال های اخیر اشاره و اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران با برخورداری از متخصصان مجرب و بهره مندی از تجهیزات تخصصی در بخش های حفاری و همچنین خدمات یکپارچه فنی و مهندسی، برای همکاری با شرکت نفت خزر آمادگی کامل دارد. 
 
وی افزود: این شرکت می تواند علاوه بر اختصاص تجهیزات حفاری و استفاده از دانش فنی متخصصان در زمینه حفاری، خدمات جانبی به چاه های در حال بهره برداری و توسعه ای همکاری موثر نموده و با توجه به تنوع و یکپارچگی خدمات در اجرای پروژه های تبیین شده شتاب بخشی نماید. 
 
در این نشست مقرر شد تا نسبت به تنظیم توافقنامه همکاری های مشترک میان شرکت نفت خزر و شرکت ملی حفاری ایران اقدام و در اولین فرصت توسط مدیران ارشد دو شرکت امضاء و مبادله گردد و با توجه به پیش زمینه های همکاری ، استفاده از پتانسیل های دو مجموعه در راستای تحقق اهداف بکارگیری شود.
 
همچنین‌تصمیم گرفته شد کارگروه های تخصصی با حضور متخصصین دو شرکت تشکیل شده و جنبه های مختلف همکاری فنی و تخصصی برای پیشبرد اهداف شرکت نفت خزر مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا مباحث بازرسی و تعمیر تجهیزات در ابزار در گردش حفاری ، تعمیر و نگهدلشت تجهیزات حفاری سکوی امیرکبیر و نیز بانک اطلاعات بروز شده عملیات حفاری و خدمات جانبی حفاری در دریا و خشکی مورد بازبینی و تحلیل قرار گیرند.


کد مطلب: 25942

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/25942/نشست-مدیرعامل-نفت-خزر-مدیران-nisoc-nidc

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir