کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مروری بر مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت کشور

قابل توجه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری نفت

16 دی 1400 ساعت 20:43

در بخش زیر مروری بر جدیدترین اخبار نفت آنلاین ویژه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری نفت قابل مشاهده می باشد.


1⃣ بند واو | پس از پیگیری‌های نفت آنلاین نفتخیز جنوب نیز روند صدور احکام مشمولین را آغاز کرد و با نهایی شدن این طرح در شرکت های ملی حفاری ، اروندان، نفت و گاز پارس، سازمان منطقه ویژه و...کار تبديل وضعیت مشمولین بند واو در NIOC به روزهای پایانی نزدیک می شود؛ اما از پالایش و پخش خبر می رسد همچنان مشمولین بند واو در این شرکت در انتظار انجام مراحل طب صنعتی و گزینش خود می باشند و روند انجام تشریفات تبديل وضعیت در این شرکت بشدت کند پیش می رود و این موضوع باعث انتقاد شدید مشمولین شده است.
 
2⃣ بند دال | پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی ، شرکت‌های نفتی در حال جمع آوری مدارک مشمولین هستند؛ اما بسیاری از مشمولین همچنان نسبت به گذاشتن شرط معدل ، سن و ... در ابلاغیه وزارت نفت بشدت گله مند هستند؛ همچنین در هفته جاری امیر آبادی از بررسی این قانون با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر داد و گفت هفته آینده جلسه ای برای رفع ابهامات تشکیل و دستورالعمل جدیدی ابلاغ خواهد شد؛ همچنین یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص شرایط درج شده در ابلاغیه وزارت نفت به سازمان اداری و استخدامی کشور نامه نوشت و خواستار شفاف سازی در این خصوص شد اما هنوز این سازمان پاسخی در این خصوص نداده است.
 
3⃣ساماندهی پرسنل قراردادی مدت موقت | در حالی که وزارت نفت روند ساماندهی پرسنل قراردادی نفت را آغاز کرد اما از شرکت های زیرمجموعه این وزارت‌خانه خبر می رسد منابع انسانی این شرکت‌ها در برابر سوالات پرسنل قراردادی در خصوص نحوه ساماندهی و زمان پذیرش مدارک پرسنل فقط یک پاسخ دارند و آن این است که چیزی به ما هنوز ابلاغ نشده است! این در حالی است که وزارتخانه رسما از ساماندهی پرسنل قراردادی مدت موقت نفت از اول بهمن‌ماه ۱۴۰۰ خبر داده بود! حال سوال اینجاست آیا این طرح هم به سرنوشت تاخیرات اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای پرسنل پیمانکاری نفت دچار خواهد شد!
 
4⃣ تعدیل مدرک | شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت بر اساس شیوه نامه اجرایی بند ه اطلاعیه شماره ت ه م / ۲۵۰۱۲۳ بهره مندی از فوق‌العاده تخصص شغل جهت تعدیل مدرک تحصیلی پرسنل نفت در حال جمع آوری مدارک تحصیلی مشمولین هستند و بزودی مدارک تحصیلی در سیستم جامع اعمال خواهد شد.
 
5⃣طرح توانمندسازی | معاون وزیر نفت قول داد پس از پایان مصاحبه فارغ‌التحصیلان گروه الف زمانبندی مصاحبه با پذیرفته‌شدگان طرح توانمندسازی آغاز شود و با توجه به پایان مصاحبه فارغ‌التحصیلان پیش بینی می شود بزودی زمانبندی مصاحبه با پذیرفته‌شدگان قراردادی نیز اعلام شود.
 
6⃣ فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت | طبق زمانبندی وزارت نفت مصاحبه با فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت روز گذشته به پایان رسید و فارغ التحصیلان در انتظار نتایج می باشند؛ وزارت نفت نیز وعده داد بیش از ۶۰ درصد آنها تا پایان سال جذب شوند.
 
7⃣ بیمه تکمیلی پرسنل غیررسمی نفت| قرارداد قبلی بیمه تکمیلی ۳۰ دی‌ماه به پایان می رسد و قرار است نفت ماه آینده در این خصوص مناقصه‌ برگزار و شرکت جدید بیمه تکمیلی را انتخاب کند؛ بر اساس پرسش نفت آنلاین نیز که صدها نفر به آن پاسخ دادند پرسنل غیررسمی نفت در ۳ سال گذشته بشدت از خدمات شرکت‌های بیمه ابراز نارضایتی کردند و خواستار انتخاب شرکت بیمه ای مطمئن با خدمات مناسب و انعقاد قراردادی با حفظ منافع کارکنان شدند.
 
8⃣وام مسکن کارکنان نفت | در حالی که وزارت نفت از آغاز پرداخت وام مسکن به پرسنل نفت خبر داده بود اما بر اساس اعلام پرسنل همچنان دستورالعملی در این خصوص به شرکت ها ابلاغ نشده است و پرسنل همچنان بلاتکلیف هستند؛ این درحالی است که بر اساس اعلام وزارت نفت قرار بود پرداخت وام مسکن از دی‌ماه از سر گرفته شود.
 
9⃣ کمک معیشت بازماندگان متوفیان غیررسمی | شرکت ملی نفت مشمولین را شناسایی و قول پرداخت داد؛ همچنین تصمیم گرفته شد به خانواده شهدای مدافع حرم نیز این مبلغ پرداخت شود.
 
🔟ثبت اطلاعات کارکنان در پاکنا | طبق اعلام مدیرعامل NIOC عمده اطلاعات مورد نیاز برای تغذیه در سامانه ثبت حقوق کارکنان دولت (پاکنا)، از سوی وزارت نفت ثبت شده است؛همچنین طبق اعلام خجسته مهر واریز حقوق و مزایای کارکنان نفت، طبق مقررات و ضوابط صورت گرفته است و کسی نیست که حقوق خود را دریافت نکرده باشد.
 
1⃣1⃣مزایای مناطق عملیاتی دفاع مقدس | پس از ابلاغ بخشنامه مزایای مناطق عملیاتی دفاع مقدس پرسنل نفت نسبت به مبلغ ۶۰ هزارتومانی بشدت انتقاد کردند و وزارت نفت در واکنشی اعلام کرد این مبلغ بر اساس بخشنامه دولت تعیین شده است؛ اما بررسی بخشنامه دولت در سال ۱۳۹۷ خلاف این موضوع را ثابت می کند.
 
🔴🔴جهت مشاهده اخبار پشت پرده صنعت نفت و آخرین اخبار موثق منابع انسانی نفت در کانال تلگرام نفت_آنلاین عضو شوید/جهت عضویت ف.ش خود را روشن کنید:
🆔 http://T.me/naftonline


کد مطلب: 25924

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/25924/قابل-توجه-پرسنل-رسمی-قراردادی-پیمانکاری-نفت

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir