تاریخ انتشاردوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه عمده افرادی که از محور خرمشهر_اهواز برای تردد استفاده می‌کنند از کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان ، شرکت متن و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هستند گفت: این شرکت‌ها باید در پروژه چهارخطه کردن محور اهواز- خرمشهر  مشارکت داشته باشند.
مهندس محمد خانچی | نفت آنلاین
مهندس محمد خانچی | نفت آنلاین
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهمنامه چهار خطه کردن محور اهواز - خرمشهر بین دستگاههای راه و شهرسازی،استانداری و منطقه آزاداروند گفت: این سازمان نمی‌تواند بطور یک طرفه از تفاهمنامه منعقد شده، خارج شود و باید در قبال اجرای این پروژه متعهد بماند.
 
به گزارش نفت آنلاین ،  مهندس محمد خانچی یکشنبه در نشست کمیسیون راه‌ها در استانداری خوزستان با موضوع حادثه تصادف زنجیره‌ای جاده قدیم اهواز - خرمشهر که باعث کشته شدن ۱۰ نفر شد اظهارداشت: حادثه روز گذشته در این محور تلنگری جدی به همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه حمل و نقل است که باید با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنند.
 
وی با اشاره به اینکه عامل انسانی در بروز حادثه تصادف در جاده قدیم اهواز- خرمشهر نمی‌تواند رافع مسئولیت دیگر دستگاه‌ های اجرایی برای انجام وظایف و همچنین اعمال اقدامات پیشگیرانه از تصادفات جاده‌ای باشد گفت: ایمن سازی این محور از سوی کارگروهی ویژه دنبال خواهد شد تا با اتخاذ راه کار کوتاه مدت از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: محدودیت منابع مالی و اعتباری دلیلی برای تاخیر در اجرای پروژه‌های اولویت‌دار حوزه راه ها در خوزستان نیست.
 
خانچی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده بین استانداری خوزستان، راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۱۳۹۸ به منظور چهارخطه کردن مسیر اهواز- خرمشهر گفت: این سازمان در حال حاضر به دلایلی مبنی بر بیرون بودن مسیر مذکور از محدوده منطقه آزاد اروند همچنین نبود منابع مالی لازم برای مشارکت در این پروژه، بطور یکطرفه از اجرای این تفاهمنامه خارج شده است.
 
وی بیان‌داشت: بر اساس این تفاهمنامه، سازمان منطقه آزاد اروند در زمان انعقاد آن، تعهداتی را پذیرفته است که اجرایی نشدن آنها به مثابه ترک فعل محسوب می‌شود و قطعا تبعات حقوقی را درپی دارد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با ابزار نگرانی از افزایش تصادفات منجر به فوت در استان خوزستان بیان‌داشت: استان خوزستان در آستانه ورود راهیان نور و همچنین مسافران نوروزی است و به‌همین دلیل باید با اولویت‌ هایی که تعیین می‌شود نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز توجه بیشتری در این استان شود.
 
خانچی از حادثه روز گذشته در مسیر قدیم اهواز - خرمشهر به عنوان یک موضوع پژوهشی برای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه ترافیکی یاد کرد و گفت: این حادثه باید از جنبه‌ های علمی مورد بررسی قرار گیرد تا با استفاده از راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت، مجددا شاهد بروز چنین اتفاقاتی در جاده‌ های استان نباشیم.
 
وی تصریح‌کرد: از جمله این اقدامات می‌تواند حضور مستمر پلیس در جاده‌ های پرترافیک، توقف خودروهای فاقد معاینه فنی، نصب جدا کننده در وسط جاده، افزایش روشنایی در محورها و همچنین نصب دوربین‌های ترافیکی باشد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه‌کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان باید با جدیت، نوسازی ناوگان حمل و نقل شرکت‌های صنعتی که از جاده‌های استان بخصوص محور اهواز- خرمشهر برای جابجایی کارکنان خود استفاده می‌کنند را در دستور کار خود قرار دهد.
 
وی با اشاره به اینکه عمده افرادی که از این محور برای تردد خودروهای طرف قرارداد با صنایع استفاده می‌کنند از کارکنان بهره‌برداری نفت و گاز اروندان ، شرکت متن و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هستند افزود: این شرکت‌ها نیز باید در پروژه چهارخطه کردن محور اهواز- خرمشهر  مشارکت داشته باشند.

نفت آنلاین : محور اهواز خرمشهر از پرخطر ترین جاده های استان خوزستان است و هر سال صدها نفر در حوادث رانندگی را به کام مرگ می کشاند و اکثر کسانی که از این مسیر تردد می کنند از شاغلین شرکت های نفتی می باشند و امیدواریم با تلاش های مهندس خانچی معاون عمرانی استان خوزستان که خود از خانواده بزرگ صنعت نفت هستند و مشکلات پرسنل نفت در این خصوص را درک می کنند بزودی شاهد رفع مشکلات این محور حادثه خیز در غرب استان خوزستان باشیم.
https://naftonline.ir/news/25859/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
یاشار
ببخشید یه سوال ذهنمو درگیر کرده این آقای خانچی مگر مشاور عالی مدیرعامل مناطق نعت خیز نبود طی چنددوره چرا اونموقع اقدامی نکرد برا خسارت ها الان چرا الان مطالبه خسارت می کنه قضیه بو داره.....
0