تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
طبق اطلاعات کسب شده توسط نفت آنلاین بخشنامه بند "د" تبدیل وضعیت ایثارگران پیمانکاری بزودی توسط وزارت نفت به چهار شرکت اصلی این وزارت خانه ابلاغ خواهد شد.
بند دال تبدیل وضعیت ایثارگران | پرسنل پیمانکاری | وزارت نفت
بند دال تبدیل وضعیت ایثارگران | پرسنل پیمانکاری | وزارت نفت
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، دستورالعمل نحوه اجرای بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ خردادماه سال جاری توسط سازمان اداری و استخدامی کشور به تمامی دستگاه های دولتی ابلاغ شد.
  بر اساس این ابلاغیه مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن که در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند  به موجب بند «د» تبصره (۲۰) قانون، باید به استخدام رسمی دستگاه اجرایی تبدیل وضعیت یابند.

پس از ابلاغ این دستورالعمل به دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها ، بعضی از دستگاه ها اقدام به اجرای آن کردند اما بسیاری
از دستگاه های اجرایی همچنان در مقابل اجرای قانون مجلس مقاومت می کنند.

روند تحویل مدارک مشمولین پیمانکاری نیز در وزارت نفت از اواسط امسال آغاز شد ، اما از نحوه اجرا و زمان اجرای آن خبری نبود تا اینکه وزیر نفت هفته گذشته با انتشار توییتی مژده اجرای این بند را به پرسنل پیمانکاری مشمول در سراسر کشور دادند.
توییت وزیر نفت بند دال ایثارگران
خبر خوش وزیر نفت جهت اجرای بند دال 
 
پس از توییت وزیر نفت در این خصوص معاون رئیس جمهور از جواد اوجی بابت اجرای قانون تقدیر و از سایر دستگاه های اجرایی خواستند عمل به قانون را مانند وزارت نفت در دستور کار قرار دهند.

واکنش معاون رییس جمهور به اجرای قانون در وزارت نفت

حال خبرها حاکی از آن است که پیش نویس اجرای این طرح در وزارت نفت در اواخر آبانماه نوشته شده است و در روزهای آینده این طرح جهت اجرا به وزارت نفت ابلاغ خواهد شد. مشاهده پیش نویس در لینک زیر:

لازم
به ذکر است پس از رسانه ای شدن پیش نویس اجرای بند دال تبدیل وضعیت ایثارگران انتقاداتی در خصوص در نظر گرفتن سن و معدل در اجرای قانون توسط مشمولین طرح مطرح شد. در نظر گرفتن شرایط برای اجرای قانون در حالی است که در بخشنامه صادره توسط سازمان اداری و استخدامی کشور هیچگونه پیش شرطی برای اجرای بند دال نوشته نشد.

با توجه به این موضوع امیرآبادی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی نیز در مکاتبه ای با سازمان اداری و استخدامی کشور خواستار رفع مشکلات پیش آمده در خصوص پیش شرطی هایی مانند سن و معدل در اجرای قانون شد.
 
در پایان به اطلاع می رساند قطعا وزارت نفت بزودی بخشنامه اجرای بند دال تبدیل وضعیت ایثارگران را ابلاغ خواهد کرد اما  با توجه به مکاتبات جدید مجلس و پیش نویس نوشته شده در خصوص اجرای این طرح باید دید این وزارتخانه چگونه این بخشنامه را جهت اجرا به شرکت های زیر مجموعه ابلاغ خواهد کرد.
https://naftonline.ir/news/25719/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مرتضی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما تلاشگران عرصه رسانه
لطفاً در خصوص ایثارگران منقضی خدمت که شش ماه جبهه دارند هم پیگیری انجام بدهید، چرا که متاسفانه علیرغم اینکه قانون تبدیل وضعیت مربوط به سال 1398 هست، در حال حاضر جهت تبدیل وضعیت، ارتش گواهی 4 ماه و 15 روز ارائه میده و میگن سال 1400 قانون جدید هست، با اینکه باید طبق سال 98 و 99 همون 6 ماه لحاظ بشود.
بعنوان مثال مگر میشود در زمان حال بگویند چون قانون معافیت 3 برادری برداشته شده الان نفراتی ک سالهای قبل معاف شدند، باید کارتشون باطل و به خدمت بروند؟؟؟!!!
تازه ترين نظرات
0