کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امکان جابجایی بین شرکت‌ها همچنان وجود ندارد!!

بلاتکلیفی ۸ ساله پرسنل رسمی نفت در شرکت های واگذار شده

10 آذر 1400 ساعت 9:55

واگذاری بعضی از شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت پرسنل رسمی این شرکت ها را با مشکلاتی مواجه کرد که باعث فشار روحی ، روانی به این دسته از پرسنل و خانواده های آنها شده است.


به گزارش نفت آنلاین ، درحالی رهبر معظم انقلاب همواره بر رشد جمعیت تاکید دارند و طرح جوانی جمعیت نیز در مجلس مصوب و توسط دولت ابلاغ شد که متاسفانه سیاست‌های اشتباه وزارت نفت طی سال‌های اخیر ضربه سهمگینی به خانواده‌های کارکنان صنعت نفت زده است. 
 

چرخش نیروها در میان شرکت ها همواره یکی از عوامل افزایش رضایتمندی و البته بهره‌وری سازمانی  در صنعت نفت بوده است زیرا با تغییر شرایط زندگی افراد امکان جابجایی آنها در سایر شرکت ها فراهم بود و فرد با دلگرمی در محیط کاری جدید به صنعت نفت خدمت می نمود. 
 
اما متاسفانه حدود ده سال پیش، انتقال نیروهای رسمی از شرکت های دولتی به خصوصی و بالعکس از سال ۱۳۹۲ به طور موقت ممنوع شد. این موضوع در زمان هشت ساله وزارت آقای زنگنه نیز با سختگیری بیشتری ادامه داشت.

ادامه این موضوع کارکنانی که در شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی کار می کنند را با مشکلات زیادی روبرو ساخته است. زیرا این شرکت ها نیز به دلیل کاهش هزینه های خود و سود بیشتر با جذب نیروهای قراردادی و پیمانکاری از بکارگیری نیروهای رسمی ( دیگر شرکت های بخش خصوصی) از طریق انتقالی خودداری نموده و همین موضوع متاسفانه تا کنون تبعات زیادی  برای رسمی ها داشته است.

زیرا کانون خانواده برخی کارکنان به دلیل عدم توانایی در جابجایی از هم پاشیده شده و ضمن لطمات روحی، بسیاری از آنها را به دلیل پرداخت مهریه با مسائل و مشکلات مالی روبرو کرده است. 
 
برخی از کارکنان نیز که خود یا یکی از اعضای خانواده آنها بیمار هستند و نیاز به جابجایی دارند نیز با خطرهای جانی به ویژه در شهرهای جنوبی روبرو هستند.
 
همچنین بسیاری از نیروهای مجرد نیز به منظور  دوری از این مسائل از تشکیل خانواده خودداری می کنند. 
 
لذا به نمایندگی از جمع زیادی از کارکنان صنعت نفت از  زیر محترم نفت تقاضا داریم امکان جابجایی نیرو های بخش خصوصی را در سطح وزارت نفت فراهم فراهم آورند تا ضمن ایجاد رضایتمندی کانون گرم خانواده ها نیز حفظ شود.

**سه پیشنهاد نفت آنلاین در این خصوص به ترتیب اولویت :

۱-پرسنل رسمی شرکت های واگذار شده در صورت تمایل بتوانند با کاریابی مجددا به بخش دولتی بازگردند.
۲-در صورت افزایش تقاضای جابجایی ها و عدم امکان برآورده کردن درخواست همه پرسنل می توان شرایطی مانند سابقه در نظر گرفت... بعنوان نمونه آنهایی که سابقه مثلا بالای 
۱۲ سال دارند در اولویت می باشند.
۳-امکان انتقالی یا مامور شدن پرسنل رسمی بین شرکت های خصوصی فراهم شود.


امیدواریم این موضوع توسط جناب آقای مهندس جواد اوجی وزیر محترم نفت مورد توجه قرار گرفته شده و دستور پیگیری و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود تا بعد از سال ها پرسنل رسمی شرکت های واگذار شده با آسایش خاطر بیشتری بتوانند به کشور و صنعت نفت خدمت نمایند.
 


کد مطلب: 25628

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/25628/بلاتکلیفی-۸-ساله-پرسنل-رسمی-نفت-شرکت-های-واگذار-شده

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir