تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
رئیس‌جمهوری گفت: ایران و ترکمنستان در زمینه‌های گوناگون به‌ویژه نفت و گاز، انرژی و ترانزیت از ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط برخوردارند و مصمم هستیم سطح همکاری‌های خود را در همه این عرصه‌ها هرچه بیشتر افزایش دهیم.
سید ابراهیم رییسی | ترکمنستان
سید ابراهیم رییسی | ترکمنستان
به گزارش نفت آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی که به‌منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس ‌سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، عازم ترکمنستان شده است، شامگاه شنبه (ششم آذرماه) در دیدار با ایرانیان مقیم ترکمنستان با تأکید بر اینکه باید ارتباط ایرانیان مقیم خارج از کشور حفظ شود، گفت: باید شرایط مناسبی برای ارتباط مستمر و همیشگی ایرانیان با داخل کشور فراهم شود و زمینه جذب، اشتغال و سرمایه‌گذاری آنان در کشور وجود داشته باشد و چنانچه کسی خواهان سرمایه‌گذاری در ایران بود مطمئن باشد سرمایه او تضمین شده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت به‌دنبال گسترش روابط با همه کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه و منطقه است، افزود: معتقدیم سطح روابط و همکاری‌های کنونی کشورمان با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کافی نیست و می‌توان سطح این مناسبات و همکاری‌ها را در همه حوزه‌ها افزایش داد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به زمینه‌های گسترش و ارتقای سطح روابط ایران و ترکمنستان تصریح کرد: دو کشور در زمینه‌های گوناگون به‌ویژه نفت و گاز، انرژی و ترانزیت از ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط برخوردارند و مصمم هستیم سطح همکاری‌های خود را در همه این عرصه‌ها هرچه بیشتر افزایش دهیم.

رئیسی عنوان کرد: به‌راحتی می‌توان سهم صادرات کشورمان در بازار اقتصادی منطقه را به دو برابر و حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار افزایش داد و باید از همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده شود.

رئیس‌جمهوری در این سفر قرار است امروز (یکشنبه، هفتم آذرماه) با شرکت و سخنرانی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، مواضع و پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقویت مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی و افزایش سطح همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی کشورهای عضو سازمان اکو را تشریح و تبیین کند.

جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، ۱۰ عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو را تشکیل می‌دهند.
https://naftonline.ir/news/25561/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0