تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
وزیر نفت گفت: همراهی دیوان محاسبات و دیگر دستگاه‌های نظارتی برای پیشبرد هرچه بیشتر اقدام‌ها و پشت سر گذاشتن مشکلات معیشتی و موانع اقتصادی، به‌منظور خدمت بیشتر به مردم ضروری است.
وزیر نفت و دیوان محاسبات | نفت آنلاین
وزیر نفت و دیوان محاسبات | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از دیوان محاسبات کشور، دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی دیوان محاسبات و وزیران دولت سیزدهم، روز سه‌شنبه (دوم آذرماه) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کل کشور و سایر مقام‌های این سازمان و نمایندگان دیگر دستگاه‌های نظارتی برگزار شد.

در این نشست جواد اوجی، وزیر نفت از اقدام‌های دیوان محاسبات کشور در تهیه و ارائه پیشنهادهای کاربردی و نگاه فناورانه قدردانی و تشکر کرد.
وی همچنین خواستار همراهی دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی برای پیشبرد هرچه بیشتر اقدام‌ها و پشت سر گذاشتن مشکلات معیشتی و موانع اقتصادی، به‌منظور خدمت بیشتر به مردم شد.

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور نیز با اشاره به کاهش محسوس سهم نفت و سرمایه‌گذاری‌های آن حوزه در اقتصاد کشور، خواستار برنامه‌ریزی لازم برای تحقق اهداف و تکالیف قانونی این وزارتخانه شد.

بانکرینگ (سوخت‌رسانی به کشتی‌ها)، کاهش تلفات انرژی در بخش ساختمان، ایجاد ظرفیت پالایش به مقدار ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز، افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به میزان ۱۰۰ میلیون تن، احداث تأسیسات و خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها و توسعه و تجهیز مدارس از مهم‌ترین توصیه ‌های ارائه‌شده به وزارت نفت در این نشست بود.

شایان یادآوری است که دیوان محاسبات کشور، پیرامون توسعه در بخش نفت و گاز همسو با تحقق برنامه‌های وزیر نفت پیشنهادهای زیر را به‌عنوان اقدام‌های اولویت‌دار ارائه کرد:

- گازرسانی به مشترکان روستایی و شهرهای کوچک و مرزی؛
- انتقال و توسعه فناوری در بخش بالادستی؛
- افزایش سطح تولید در میدان‌های مشترک گازی؛
- راه‌اندازی مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی با سرمایه‌گذاری غیردولتی؛
- افزایش ظرفیت تولید نفت‌خام میدان‌های مشترک نفتی؛
- اجرای خط گازرسانی سراسری و صادرات گاز به کشورهای همسایه؛
- توسعه پالایشگاه‌ها همچون ستاره خلیج‌فارس و افزایش ظرفیت پالایشی با رفع تنگناهای عملیاتی؛
- کمک به پروژه‌های عام‌المنفعه نفت و گاز در مناطق محروم کشور؛
-کاهش هدررفت گاز طبیعی.
https://naftonline.ir/news/25516/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0