تاریخ انتشارجمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
شریعتی گفت: احتمال دارد افرادی که دسترسی به این سیستم داشتند، تلاش کرده باشند برای دولتی که تازه سر کار آمده، دردسر ایجاد کنند.
شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس | نفت آنلاین
شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس | نفت آنلاین
شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس: لایه‌های امنیتی برای سامانه هوشمند سوخت طوری طراحی شده بود که طی سال‌های اخیر توانسته بود مانع هک آن شود؛ این سامانه‌ها باید به روزرسانی می‌شد اما دولت گذشته اعتقادی به کارت سوخت نداشت و این سامانه‌ها را بروزرسانی نکرد؛باید مشخص شود که نفوذ و خرابکاری داخلی چه میزان در بروز این حمله نقش داشته است؛دسترسی به این سامانه که لایه‌های امنیتی فراوانی دارد با دشواری‌های زیادی همراه است؛لذا احتمال دارد افرادی که دسترسی به این سیستم داشتند، تلاش کرده باشند برای دولتی که تازه سر کار آمده، دردسر ایجاد کنند.
https://naftonline.ir/news/25257/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
کارشناس حوزه آی تی
سلام عليكم
به عنوان يك كارشناس و سی سال تجربه در حوزه IT باید عرض کنم در این قبیل سیستم ها عملیات هک و نفوذ بدون عامل درونی غیر ممکن هست .
پیشنهاد بنده استفاده از ظرفیت نیروهای تمامی واحد های IT شرکت های زیر مجموعه نفت بصورت گزینشی در جهت تشکیل تیم های رفع اشکال از سیستمهای جایگاههای سوخت در سراسر کشور میباشد. تا انشاءالله مشکل هرچه سریعتر برطرف گردد و در اقدام بعدی و همزمان لایه های امنیتی این سامانه مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد و از سیستم های Backup مطمئن بهره برداری گردد.
0