تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تعمیر ۴۶۱ عدد تجهیزات و شیرآلات سرچاهی و درون‌چاهی(3sv) این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد.
شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، یونس عباسی‌لرکی گفت: این تجهیزات که اندازه و فشار مختلف دارند و غیر عملیاتی شده بودند، همسو با تولید ایمن و پایدار تعمیر و بازسازی شدند و دوباره در چاه‌های بهره‌برداری و در حال حفاری و تعمیر استفاده شدند.

وی افزود: تعمیر این تجهیزات در شرایط تحریم‌ و همه‌گیری کرونا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی بوده و افزون بر تحقق برنامه‌های پدافند غیرعامل در حوزه تخصصی حفاری و استمرار تولید نفت و گاز و ممانعت از توقف چاه‌های تولیدی شرکت‌های بهره‌برداری، بیش از ۳۳۲ میلیارد ریال صرفه‌جویی به‌دنبال داشته است.

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: در بخش روسطحی این تجهیزات شامل ۴۱۷ عدد شیرآلات و تجهیزات سرچاهی با محدوده‌ سایزی ۱۶/۱-۲ تا ۱۱ اینچ و با فشار کاری ۳ تا ۱۵ هزارپام و در زیرسطحی ۴۴ عدد تجهیز شیرهای ایمنی درون‌چاهی (3sv) با سایزهای ۳.۸۱۳ تا ۵.۹۶۳ اینچ است که در شرایط بحرانی و اضطراری نقش اصلی در توقف جریان و ایمن‌سازی چاه را به‌عهده دارند.

عباسی‌لرکی گفت: برخی از این تجهیزات مخصوص استفاده در چاه‌هایی با میزان هیدروژن سولفوره بالا (H2S TRIM) است و در انحصار معدودی از شرکت‌های خارجی است که احیا و به‌کارگیری دوباره اقلام یادشده نقش مهمی در نگهداشت و تولید ایمن و پایدار ایفا می‌کند.
https://naftonline.ir/news/25214/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0