تاریخ انتشارشنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
هشدار محکومیت ‌مجدد ایران در بخش دوم پرونده کرسنت‌

دادگاهی شدن زنگنه برگ برنده ایران در پرونده کرسنت

به جریان انداختن پرونده حقوقی زنگنه و تیم وی توسط قوه‌ قضائیه در ماجرای کرسنت، تنها عامل مؤثر و برگ برنده ایران در تغییر نتیجه حکم دیوان داوری بین‌المللی درباره بخش دوم پرونده کرسنت خواهد بود.
زنگنه و قرارداد کرسنت | نفت آنلاین
زنگنه و قرارداد کرسنت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، رسیدگی به پرونده کرسنت در قالب دو پرونده در بازه زمانی سال‌های ۲۰۰۵-۲۰۱۴ و ۲۰۱۴-۲۰۳۰ در دستور کار دیوان داوری بین‌المللی قرار گرفته است. رقم کل محکومیت ایران در بخش اول پرونده کرسنت ۲.۴ میلیارد دلار بوده که سهم دانا گاز به عنوان سهامدار شرکت کرسنت از این رقم ۶۰۷.۵ میلیون دلار است.
 
شنیده‌ها درباره محکومیت اولیه ۱۰ میلیارد دلاری ایران در بخش دوم پرونده کرسنت مطرح می‌شود.محکومیت بخش اول پرونده ۲.۴ میلیارد دلار تقریبا قطعی شده است، هر چند ایران همچنان حق اعتراض در این باره را دارد ولی تغییر نظر دیوان داوری بین‌المللی بعید به نظر می‌رسد، اما تغییر حکم مربوط به بخش دوم پرونده کاملا محتمل است. 
 
به جریان انداختن پرونده حقوقی زنگنه و تیم وی توسط قوه‌قضاییه در ماجرای کرسنت تنها عامل موثر و برگ برنده ایران در تغییر نتیجه حکم دیوان داوری بین‌المللی درباره بخش دوم پرونده کرسنت خواهد بود. وزیر سابق نفت در ماجرای کرسنت در دادگاه‌های داخلی پرونده دارد و تاکنون دو بار نیز قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم احضار شده است.
 

توییت مهم خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص این پرونده

 
https://naftonline.ir/news/25192/
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله به حول قوه الهی بیژن نامدار زنگنه دادگاهی ,محاکمه و به سزای اعمالش برسد ,این همه ضرر به کشور رو باید پس بدهد حتی با رد مال واموالش.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ا.م
این نتیجه بی مطالعه بودن تصمیمات و ندیدن عواقب مبنی بر لغو یک قرادادی مثل کرسنت در دولت احمدی نژاد است که همه چیز را بر مبنای بی مطالعه گری ومردم فریبی انجام میداد ،لذا اگر زنگنه کوتاهی در مفاد قرارداد کرده،کسانی که قرارداد را لغو کرده اند نیز مقصرند ، میشد با مذاکره جلوی ضرر وزیان را گرفت مثلا ایران در قضیه خرید اس ۳۰۰ از رو سیه به دادگاه بین المللی شکایت کرد وان دادگاه روسیه را به پرداخت سنگینی محکوم کرد ، روسیه پس از مذاکره با ایران حاضر شد به شرط عدم دریافت غرامت اس ۳۰۰ را تحویل دهد وایران به دلایل امنیت فضایی پذیرفت لذا شاید با مذاکره به دلیل احتیاج امارات به گاز موضوع الان نیز حل وفصل شود.
تازه ترين نظرات
0