تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
مهمترین اخبار کوتاه صنعت نفت در بخش زیر قابل مشاهده می باشد.
اخبار کوتاه صنعت نفت
اخبار کوتاه صنعت نفت
◀️رویترز:قیمت نفت آمریکا هم از مرز ۸۰ دلار گذشت.
 
◀️وزیر نفت: به‌زودی خبرهای خوبی در زمینه تنوع قراردادهای نفت خام و میعانات گازی و تهاتر نفتی اعلام می‌شود.
 
◀️باصدور حکمی توسط سالاری حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی تهرانی مسئول شورای اقامه نماز و امور روحانیون پالایش و پخش شد.
 
◀️نفتخیز جنوب:پروژه ارزیابی آثار زیست‌محیطی طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید NISOC موسوم به طرح توسعه ۲۸ مخزن با پیشرفت ۹۵ درصدی، به ایستگاه پایانی رسیده است.
 
◀️شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:اسیدکاری چاه‌های نفتی با اسید امولسیونی سه‌فازی برای نخستین بار در کشور به همت کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شد.
 
◀️میزنفت: درخواست محمدرضا گرایی برای فعالیت در صنعت نفت ، مربوط به دوران بیژن زنگنه بود که با توجه به ظرفیت‌های قانونی برای جذب گرایی، در نهایت  شب گذشته با درخواست وی موافقت شد و او قرار است بزودی جذب وزارت نفت شود.
 
◀️تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی پارسیان پایان یافت.
 
◀️استاندار کرمانشاه:طرح تولید پلی‌پروپیلن از گاز نقطه عطف صنعت نفت در اسلام‌آباد غرب است.
 
◀️عملیات اجرایی پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی دشت‌کوه که گستره‌ای از استان‌های ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان را در بر می‌گیرد، آغاز شد.
 
◀️تحولات بخش تولید نفت و گاز و برنامه‌های آینده وزارت نفت با حضور وزیر نفت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی شد.
 
◀️هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران : واقعیت این است که به نظر می‌رسد دیگر میدان بزرگی برای کشف نداریم و هرچه جلوتر می‌رویم کشف منابع سخت‌تر می شود؛ در این مسیر داده‌های ژئوفیزیکی می‌تواند در تسریع پیشبرد اهداف اکتشافی بسیار مؤثر باشد.
 
◀️شرکت ملی نفت : برنامه راهبردی مدیریت زنجیره تأمین کالای نفت تدوین می‌شود.
 
◀️پژوهشگاه صنعت نفت بررسی کیفیت مالچ‌های نفتی را با اهداف زیست‌محیطی و به‌منظور استفاده از مالچ‌ها در عملیات بیابان‌زدایی، در دستور کار قرار خواهد داد.
 
◀️افتخارآفرینان خوزستانی در پارالمپیک توکیو از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مورد تجلیل قرار گرفتند.
 
◀️تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند آغاز شد.
 
◀️وزیر کشور با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس نماد شکست تحریم کشورمان است، خاطرنشان کرد: با وجود این پالایشگاه نیز در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم و نشان دادیم تحریم ها نتوانست کشورمان را از حرکت و تولید بازدارد.
 
◀️مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش ۳۰ میلیون مترمکعبی مصرف روزانه گاز طبیعی در نیمه نخست مهرماه امسال نسبت به‌مدت مشابه پارسال خبر داد.
 
◀️رئیس خدمات فنی چاه‌های نفت منطقه عملیاتی خارک شرکت نفت فلات قاره ایران از ایمن‌سازی کنداکتور چاه‌های D-2 و D-13 میدان دورود خبر داد.
 
◀️مراسم تودیع فریدون همتی و معارفه مهدی دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان با حضور وزیر کشور در بندرعباس برگزار شد.
 
◀️بلومبرگ:شرکت‌های حفاری ایالات متحده آمریکا نگران‌ هستند که سهم این کشور در صادرات گاز اروپا با افزایش صادرات روسیه از بین برود.
 
◀️رئیس‌جمهوری صربستان اعلام کرد که دلیل اصلی بحران گازی اروپا بازماندن کشورهای اروپایی از دستیابی به توافقی بلندمدت با روسیه است.
 
◀️مؤسسه مودیز اعلام کرد که صنعت نفت برای جلوگیری از بحران‌های عرضه در آینده به ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.
 
◀️قیمت بنزین در پاکستان ممکن است از ۱۶ اکتبر ۷ روپیه در هر لیتر و سوخت دیزل نیز ۱۰ روپیه در هر لیتر افزایش یابد.
https://naftonline.ir/news/25101/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0