تاریخ انتشارجمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
وزیر نفت در حاشیه سفر به استان بوشهر گفت: صنعت نفت هم‌اکنون دارای ۶۱ هزار نیروی رسمی، ۴ هزار نیروی مدت‌معین، ۳۴ تا ۳۵ هزار نفر نیروی مدت‌موقت و ۱۰۵ هزار نفر نیروی ارکان ثالث است.
سفر مهندس جواد اوجی به شهرستان جم | نفت آنلاین
سفر مهندس جواد اوجی به شهرستان جم | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  جواد اوجی امروز (جمعه، ۱۶ مهرماه) در جمع مردم شهرستان جم در حاشیه سفر یک روزه به استان بوشهر با اشاره به اینکه صنعت نفت هم‌اکنون دارای ۶۱ هزار نیروی رسمی، ۴ هزار نیروی مدت‌معین، ۳۴ تا ۳۵ هزار نفر نیروی مدت‌موقت و ۱۰۵ هزار نفر نیروی ارکان ثالث است، اظهار کرد: سیاست همه دولت‌ها بر این بوده که دولت باید چابک باشد و با توجه به ظرفیت، سمت‌ها و ساختار که در هر سازمان یا وزارتخانه‌ای دیده شده در مقابل آن نفر جذب شده است.
 
وی به موضوع تبعیض در مقدار پرداختی‌ها اشاره و با تأکید بر اینکه به هیچ‌عنوان آن را نمی‌پذیرد، ادامه داد: شرح کار مدیران در قراردادی که با پیمانکاران برای نیروهای قراردادی و ارکان ثالث امضا می‌شود بسیار مهم است.
 
وزیر نفت تصریح کرد: پس از بازگشت به تهران یک تیم کارشناسی به عسلویه و جم می‌فرستم تا افزون بر بررسی قراردادها، بحث معیشت نیروها و طبقه‌بندی مشاغل کارکنان این مناطق را پیگیری کنند.
 
اوجی با بیان اینکه اخیرا دستور دادم ۱۰ هزار سمت سازمانی که حذف شده احیا شود، افزود: بخش زیادی از کارکنان قرارداد مدت موقت که در صف انتظار بودند، برحسب صلاحدید و تحت بررسی یک کمیته که همه به عدالت عمل خواهند کرد، جذب خواهند شد.
 
وی با اشاره به اینکه به طور قطع تیمی برای بررسی بحث معیشت و قراردادهای کارکنان حجمی در بخش‌های مختلف اعم از بخش خدماتی، پالایشگاهی و تعمیرات اعزام می‌کنم، تصریح کرد: پرداختی پیمانکاران نیز از سوی مدیران باید به موقع صورت گیرد و تعللی در آن نکنند.
 
پیگیری دغدغه کارکنان
 
وزیر نفت در واکنش به موضوع بی‌عدالتی و تبعیض‌ها گفت: این موضوع به طور قطع بررسی و مرور خواهد شد و از همین جا اعلام می‌کنم که جناب آقای سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هم به اطلاع تمامی مدیران در حوزه بالادست و پایین دست برسانند که از امروز به بعد حتما در قراردادها بحث معشیت کارکنان و خوابگاه‌های تیم‌های کارگری، تجدیدنظر شود و در شرح کار قرادادها این موضوع نیز دیده شود.
 
اوجی تأکید کرد: به طور قطع آن دغدغه‌ای که شما عزیزان در بحث معیشت و طبقه‌بندی مشاغل دارید، دنبال خواهیم کرد و  دوستان و مدیران نیز در قراردها شرح کار را تنظیم کنند.
 
وی درباره تبدیل وضعیت نیروهای قرارداد مدت‌موقت به مدت‌معین با توجه به احیای ۱۰ هزار سمت افزود: برحسب عدالت تیمی که برای بررسی این موضوع تعیین کرده‌ایم و به آن اعتقاد داریم، نقل و انتقال‌ها انجام خواهد شد.
 
وزیر نفت در واکنش به موضوع بیمارستان توحید هم به آقای اسدی اعلام کرد که از طرف بنده وکیل هستید که این موضوع را دنبال کنید.
 
گفتنی است در این نشست، سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شیخ موسی احمدی، نماینده مردم دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس، سیدمحمد حسینی، فرماندار شهرستان جم و  حجت‌الله اسلام و المسلمین محمد محمدی، امام جمعه شهرستان جم در این نشست حضور داشتند.
https://naftonline.ir/news/25068/
منبع : شانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
در مورد تبدیل وضیعت ایثارگران قراردادی صحبتی نکردند؟؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
میثم
جناب اقای اوجی به وعده دادن ادامه نده به عمل کار براید به سخن دانی نیست این وعده هایی که دادی رو فعلا اجرایی کن بعد دوباره وعده بده
تبدیل وضعیت نیرو های ایثارگر پیمانکاری و ارکان ثالث چی شد مگر جناب عالی در رسانه ی ملی در مورد تبدیل وضعیت همه ی نیروها ایثار گر قول ندادید؟ چرا اجرایی نشد؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
اقای اوجی بفکر بازنشستگان صندوق نفت باش دراین ۲سال حق قانونی خودشان همرا ندادندرسیدگی کنید این بی عدالتی است ودست شماست
feedback
Iran, Islamic Republic of
امید
امیدوارم این بار مثل دوره های قبل نباشه و کاری برای نیروهای ارکان ثالث انجام بشه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
عباس
با سلام،عدالت یعنی اینکه تمام ۳۴۰۰۰ هزار نیروی قراردادی تبدیل وضعیت بشن بعد از ۱۰ سال.... انتظار ما از دولت مردمی همینه...بازم بحث کمیته و این داستان‌های تکراریست...خدمت مهندس اوجی عزیز عرض کنم شما خواهشن راه وزیر قبلی رو نرین... تبدیل وضعیت بدون آزمون و کمیته و ......حداقل کاری هست که واسه پرسنل قراردادی انجام میدین.... اگه میخواین لطف کنید و نامی نیک از خودتون به جا بزارین لطفاً تبدیل وضعیت رو بدون پیش شرط انجام بدین....
feedback
Iran, Islamic Republic of
ملی حفاری
انشالا هرچه زودتر به این بلاتکلیفی در مورد نیروهای قرارداد موقت پایان داده بشه و وضعیت شغلی و معیشت ما یه حرکت رو به جلو رو شاهد باشه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر شما واقعا میخواهید برای کارکنان غیر رسمی حفاری و نفت کاری انجام دهید نظام پیمانکاری را حذف کنید ما خواستار فروپاشی این سیستم هستیم ما خسته شده ایم تا کی تبعیض تا کی استرس و نگرانی ما خانواده داریم ۱۴روز در بیابان بخش عملیات روی دکل واقعا زجر آور است ما نیروی شرکت هستیم زحمت میکشبم برای شما برای این ملت حق مارا بدهید ما میخواهیم تبدیل وضعیت بشویم
feedback
Iran, Islamic Republic of
فریادی
باسلام لطفا به اعوان وانصار اقای وزیرجدیدالورود بفرمایید:ایا تعدادکارکنان غیررسمی نفت از نیروهای مسلح واموزش و پرورش زیادتراست ؟طبیعی است که تعدادکارکنان تابعی از شرح وظایف دستگاه اجرایی است مثلا بانکها۱۰۰هزازنفر کارمند در سرتاسر کشور دارند که از بهترین مزایای نقدی و رفاهی برخوردارند وکارشان این است که پول را از ملت میستانند وبه خود ملت قرض میدهند و ارزش افزوده خاصی در چرخه تولید نمیکنند برعکس نفت وگاز که از وسط خلیج فارس نفت وگاز را استخراج وبه دورترین روستای کردستان انتقال وپس از مصرف هم توسط مشتری کار وصول مطالبات را بر عهده دارند
اقای وزیر محترم لطفا کلاه خود را بالا بزنید و در اظهارنظرها با تکیه بر منطق استوارباشید
0