تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵
بحرانی جهانی برای محبوب ترین رسانه های اجتماعی؛

اینستاگرام، واتس آپ و فیس بوک چه زمانی مجددا وصل خواهند شد

با گذشت ساعت‌های از اختلال جهانی در اینستاگرام، واتس آپ و فیس بوک هنوز این شبکه های اجتماعی مجددا وصل نشده اند.
شبکه های اجتماعی همچنان در اختلال | بحران در شرکت فیس بوک | زمان رفع مشکل ؟
شبکه های اجتماعی همچنان در اختلال | بحران در شرکت فیس بوک | زمان رفع مشکل ؟

ماجرای قطعی شبکه های اجتماعی 

فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ در بیانیه‌های جداگانه‌ای عصر دوشنبه اعلام کردند خدمات این رسانه‌های اجتماعی با اختلال جهانی و سراسری مواجه شده است. فیسبوک هنوز توضیح مشخصی درباره دلیل این اختلالات اعلام نکرده است. با وجود این، کارشناسان مسائل امنیت سایبری خطای DNS (سیستم نام دامنه) را یکی از دلایل احتمالی بروز مشکل می‌دانند. «سیستم نام دامنه» (DNS) اسامی وب‌سایت‌ها را به آدرس‌های آی.پی قابل خواندن توسط رایانه‌ها تبدیل می‌کند و به همین جهت به آن «دفترچه تلفن اینترنت» گفته می‌شود. با وجود این، برخی از کارشناسان می‌گویند مشکل احتمالاً وسیع‌تر از اختلال DNS فیسبوک است زیرا اینستاگرام که متعلق به فیسبوک است نیز از کار افتاده اما سرویس‌های DNS آن که توسط آمازون میزبانی می‌شود با مشکلی مواجه نیستند. 
وبگاه سی‌ان‌ان نوشته این واقعیت که شرکتی با وسعت فیسبوک بیش از سه ساعت است که از دسترس خارج شد به معنای آن است که ممکن است مشکل به زودی حل نشود.

حذف فیس بوک از اینترنت!

شبکه الجزیره ساعتی پیش در خبری فوری مدعی شد فیس بوک به طور کامل از اینترنت حذف شده و دسترسی به آن دیگر امکان پذیر نیست.
Facebook

سردرگمی مدیران فیسبوک بیشتر شد

وال‌استریت‌ژورنال: فیسبوک به کارکنانش اطلاع داده که دلیل قطعی سرویس‌های این رسانه اجتماعی هنوز معلوم نیست.

 

کارمندان فیس‌بوک نمی‎توانند وارد محل کار خود بشوند

نیویورک ‎تایمز: تا به حال احتمال هک شدن فیس‎بوک و زیرمجموعه‎هایش بعید دانسته شده، اما انتشار اخباری دال بر ناتوانی کارکنان این شرکت برای ورود به ساختمان محل کارشان گمانه‎زنی‎ها در مورد ماهیت هکری و امنیتی این رویداد را افزایش داده است.این رویداد خسارتی سنگین به اعتبار مدیرعامل فیس بوک وارد کرده و باعث شده وی ۷ میلیارد دلار از ثروت خود را به علت سقوط ارزش سهام این شرکت از دست بدهد.

ادامه اختلال در اینستاگرام و واتس‎اپ

زمان قطعی کامل اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک از مرز ۳ ساعت گذشت. براساس داده‌های سرویس محاسبه‌گر NetBlocks، هر ساعت قطعی جهانی این سه سرویس ۱۶۱ میلیون دلار به اقتصاد جهانی خسارت می‎زند. فیسبوک و اینستاگرام اعلام کرده‌‎اند که نسبت به مشکل اشراف دارند و درحال رفع آن هستند. تلگرام نیز کُند و کامنت‎های آن دچار اختلال شده که گفته می‎شود دلیل آن هجوم کاربران واتس‎اپ و اینستاگرام به این پیام‎رسان است.
https://naftonline.ir/news/25027/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0