کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رمزگشایی از صندوق

در صندوق بازنشستگی نفت چه خبر است؟

4 مهر 1400 ساعت 17:11

ماه‌هاست رکود و رخوت سراسر صنعت نفت را فرا گرفته است و در خلال آن از بسیاری از مسئولیت‌ها و مأموریت‌ها و از جمله پیگیری حقوق بازنشستگان صنعت نفت، غفلت شده است.


به گزارش نفت آنلاین،  ماه‌هاست رکود و رخوت سراسر صنعت نفت را فرا گرفته است و در خلال آن از بسیاری از مسئولیت‌ها و مأموریت‌ها و از جمله پیگیری حقوق بازنشستگان صنعت نفت، غفلت شده است.

 
این صندوق، سهامدار شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگی است که اتفاقا عموما در صنعت نفت فعالیت می‌کنند و هم‌اکنون پروژه‌های عظیم ملی را در دست اجرا دارند... این در شرایطی است که عملا نظارتی بر خرید کالا و تجهیزات و به‌ویژه انتخاب پیمانکاران پروژه‌های در دست اجرای این شرکت‌ها وجود ندارد و در این کویر بی‌پولی کشور، تخلفات چشمگیری در حال وقوع است.
 
با توجه به اهمیت جایگاه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، از شخص وزیر انتظار است تا هر چه زودتر برای روشن کردن وضعیت صندوق و شرکت‌ها و پروژه‌هایشان، ترکیب مدیریتی این صندوق معظم را مشخص و راهبران آن را مأمور کند تا بی‌درنگ به امور این صندوق و هلدینگ‌هایش سامان دهند.
 
شرکت‌هایی در سایه این صندوق زیست می‌کنند که زیان‌ده هستند، برای نمونه یکی از این شرکت‌ها که برای خود اسم و رسمی هم دارد و در قراردادهای بالادستی فعالیت می‌کند، بر اساس گزارشات افشا شده در سامانه کدال، اگر زیان‌ده نباشد؛ سود ده هم نیست. آنهم با بیش از هزار نفر نیروی شاغل که بعضا هم سفارشی هستند.
 
ادامه این وضعیت، به جز زیان انباشته، عدم‌النفع و از دست رفتن سرمایه‌ها و امانت‌های بازنشستگان شریف صنعت نفت، حاصل دیگری در پی نخواهد داشت. به پروژه‌های بعضی از این شرکت‌هاکه سابقه بیش از دو دهه دارند، سری بزنید تا خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل!
 
فراموش نکنید صندوق بازنشستگی صنعت نفت با هدف تأمین آسایش و آتیه کارکنان خد‌وم صنعت نفت تأسیس شده است؛ پس عجالتا تا دیرتر نشده است، این قشر مظلوم را دریابید.. والسلام!
 
ما عُبِدَ اللهُ بِشیءٍ اَفضلَ مِن اداءِ حَقِّ المُؤمِنِ.
هیچ عبادتی بالاتر از ادای حق مؤمن نیست.
امام صادق (ع) - (بحار، ج ٧٤، ص ٢٤٢)


کد مطلب: 24949

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/24949/صندوق-بازنشستگی-نفت-خبر

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir