تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
بيش از ۲۰۰ كيلومتر از طرح جامع فاضلاب اهواز با اعتبارات اهدایی نفت و در راستای ايفای مسئوليت‌های اجتماعی این صنعت درحال اجراست که تاکنون اجرای ۱۴۲ کیلومتر از آن نهایی شده است.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از  پايگاه اطلاع‌رسانی نفتخيز، مشاور مديرعامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب در امور اجرايی با اشاره به اعتبار تخصيص يافته برای اجرای اين طرح گفت: طی تفاهم‌نامه همكاری ميان شرکت ملی نفت ایران و شركت آب و فاضلاب اهواز مبلغ ۱۰۵۰ ميليارد ريال برای اجرای اين طرح نهايی شد.

مهندس محمد خانچی با اشاره به اينكه اين اعتبار برای حدود ۲۰۰ كيلومتر از اين طرح اختصاص يافته، افزود: تاكنون بخش عمده‌ای از اين اعتبار پرداخت شده که به اتمام اجرای ۱۴۲ کیلومتر از طرح جامع فاضلاب کلانشهر اهواز منجر شده است و مابقی آن نيز براساس پيشرفت كار تخصيص می‌يابد.

وی افزود: تاکنون با اجرای اين طرح، مشكل فاضلاب تمامی مناطق حاشيه‌ای اهواز از جمله كوی علوی، ملاشيه، كوی سياحی، كوی رمضان، زرگان، مشعلی، عين دو و ديگر مناطق كمتر برخوردار تاحد زیادی برطرف شده است.

مهندس خانچی ادامه داد: علاوه بر اين تفاهم‌نامه ۱۰۰ ميليارد ریال نيز برای احداث و بازسازی شبكه فاضلاب منطقه شكاره شهرستان كارون از سوی صنعت نفت اختصاص يافته است.

مشاور مديرعامل در امور پيگيری و اجرايی در پايان گفت: مشكل آبگرفتگی و فاضلاب اهواز همواره يكی از دغدغه‌های مردم است و  صنعت نفت همواره برای حل و برطرف نمودن اين چالش، پای كار و در كنار مردم بوده است و البته باید تاکید کنیم که صنعت نفت مجری طرح‌های عمرانی نیست و اعتبارات کمکی خود را در اختیار دستگاه‌ اجرایی مربوطه قرار می‌دهد.

شايان ذكر است علاوه بر مشاركت شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب در طرح جامع فاضلاب اهواز، از سال ۹۵ تاكنون، ۲۵۲ ميليارد ريال برای تأمين آب بخش غيزانيه اهواز هزينه كرده كه از اين ميزان ۱۳۲ ميليارد برای احداث ايستگاه پمپاژ و ۱۲۰ ميليارد برای احداث خط لوله آب اختصاص يافته است.
https://naftonline.ir/news/24894/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0