تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت با اشاره به نگاه مثبت وزارت نفت دولت سیزدهم نسبت به جذب نیروهای انسانی در قالب قراردادهای کاری موجود، گفت: کارکنان قراردادی مدت‌موقت و مشمولان ایثارگر صنعت نفت اطمینان‌خاطر داشته باشند که تعهدهای مرتبط با تبدیل وضعیت این کارکنان، پس از تکمیل بررسی‌های لازم و صحت‌سنجی، اجرایی می‌شود.
مهدی علی مددی | معاون وزیر نفت در منابع انسانی | نفت آنلاین
مهدی علی مددی | معاون وزیر نفت در منابع انسانی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  مهدی علی‌مددی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: تعهدهایی نسبت به تبدیل وضعیت بخشی از کارکنان صنعت نفت وجود دارد که تبدیل وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون قراردادی مدت موقت و تبدیل‌وضعیت مشمولان ایثارگر از جمله آنهاست.
 
پرهیز از تکثر قراردادها
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت نفت دولت گذشته برای تبدیل وضعیت بخشی از کارکنان در قالب قراردادهای جذب نوین، اعلام کرد: با دستور وزیر نفت، کارگروهی تخصصی برای بررسی همه تعهدها و مسئولیت‌ها در حوزه منابع انسانی صنعت نفت ایجاد شده است که یکی از دستورکارهای این کارگروه، بررسی قراردادهای جذب نوین است که با قوانین و مقررات حاکم بر صنعت نفت مغایرت دارد.
 
معاون وزیر نفت با تأکید بر ضرورت پرهیز از تکثر قراردادها در حوزه منابع انسانی وزارت نفت، به فعالیت کارکنان صنعت نفت در قالب‌های قراردادی رسمی، مدت معین، مدت موقت و ارکان ثالث اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی ما این است که عمل به تعهدهای را با بهره‌مندی از قراردادهای موجود محقق کنیم تا حد امکان الگوی تازه‌ای به قراردادهای کنونی جذب نیروی انسانی وزارت نفت افزوده نشود.
 
تعهدات جذب نیرو لغو نشده است
 
علی‌مددی هدف از انجام بررسی‌های جامع توسط کارگروه تخصصی تعیین‌شده از سوی وزیر نفت را ایجاد محمل قانون‌مندی متکی بر ساختار بودجه‌ای مشخص و دارای ضمانت اجرایی برای سرمایه انسانی صنعت نفت عنوان کرد و افزود: تعهداتی که منافع سرمایه انسانی در آن لحاظ شده باشد، به هیچ عنوان لغو نمی‌شود و از این بابت به همه کارکنان اطمینان‌خاطر می‌دهیم که تعهدهای جذب پس از بررسی صحت شرایط افراد، تطبیق با نظام بودجه‌ای و ضوابط جاری، عملیاتی می‌شوند.
 
به گفته وی، به‌زودی پس از تکمیل بررسی‌ها در کارگروه‌های تخصصی و دریافت نظر نهایی وزیر نفت، نتایج احصا و برای اجرا ابلاغ می‌شود.
 
تکمیل فرآیند جذب مشمولان ایثارگر تا پایان سال
 
علی‌مددی درباره مشمولان ایثارگر توضیح داد: تعداد مشمولان بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه در وزارت نفت حدود ۵ هزار نفر هستند که به‌رغم محدودیت‌های بودجه‌ای، وزیر نفت با نگاهی مثبت، تبدیل وضعیت تمام مشمولان را لازم‌الاجرا خوانده‌اند. بخش عمده کارها برای تبدیل وضعیت این کارکنان انجام شده و به‌منظور تکمیل فعالیت‌ها، امروز (۲۴ شهریورماه) نشستی با مدیران منابع انسانی در سطح وزارت نفت خواهیم داشت و در تلاشیم با تدوین سازوکارها و رفع موانع پیش رو، این فرآیند را نیز تا پایان سال نهایی کنیم و به سرانجام برسانیم و به همه تعهدهای صنعت نفت در این موضوع عمل کنیم.
 
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت درباره حدود ۱۷۰۰ نفر پذیرفته‌شده آزمون کارکنان قراردادی مدت موقت نیز گفت: در این زمینه بررسی‌ها در حال انجام است و پس از صحت‌سنجی شرایط افراد و نیازسنجی، پذیرفته‌شدگان برای مصاحبه دعوت می‌شوند تا فرآیند جذب آنان در قالب قرارداد مربوطه تکمیل شود.
 
برنامه‌ریزی برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
 
وی با تأکید بر اینکه جذب نیروی مورد نیاز، محوریت نگاه وزارت نفت را در حوزه منابع انسانی شکل داده است، ادامه داد: با توجه به بازنشستگی بخش قابل‌توجهی از کارکنان صنعت نفت طی چهار تا پنج سال آینده، برنامه‌های مناسب دیگری نیز در خصوص جذب تدارک دیده‌ایم که در این زمینه، برگزاری آزمون استخدامی نیز دوباره در دستور کار قرار می‌گیرد تا بتوانیم با ایجاد انگیزه در فارغ‌التحصیلان دانشگاهیِ امیدوار به کار در صنعت نفت، از ظرفیت بازار کار جامعه علمی کشور در مسیر اعتلای این صنعت به‌نحو بهینه‌تری بهره‌مند شویم.
 
 
https://naftonline.ir/news/24849/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0