تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
عملیات حفاری و تکمیل چاه شماره-۴۴ دهلران در استان ایلام با استفاده از تجهیزات سر چاهی ساخت داخل با دبی اولیه یک هزار و ۵۰۰ بشکه در روز آماده بهره‌برداری شد.
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران | نفت آنلاین
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مجري طرح هاي توسعه تنگ بيجار و استمرار و نگهداشت توليد ميادين غرب كشور، با اعلام این خبر گفت: عملیات حفاری چاه-۴۴ دهلران باهدف اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در این شرکت در دستور کار قرار گرفت.
 
مسعود اسمعيلي افزود: چاه پیش‌گفته با نصب تسهیلات و شیرآلات سرچاهی، شن¬گیر (StoneTrape)، خطوط لوله درون واحدی و ایجاد جاده دسترسی و خطوط لوله جریانی انتقال به طول بیش از ۱۰ کیلومتر، نفت استحصال‌شده را جهت فرآورش به واحد نمک‌زدایی دهلران انتقال می‌دهد.
 
وي یادآور شد: دبی و تولید اولیه چاه شماره -۴۴ دهلران روزانه یک هزار و ۵۰۰ بشکه در روز می‌باشد که با پیش‌بینی‌های انجام‌شده تولید واقعی این چاه در آینده‌ای نزدیک افزایش می‌یابد.
 
وی درخصوص ویژگی‌های اجرای اين طرح اظهار داشت:‌ حفظ، نگهداشت و افزایش تولید با استفاده از دانش فنی و توان متخصصان، پیمانکاران و سازندگان قطعات و تجهیزات داخل کشور بوده است که در شرایط سخت تحریم با اتکا به اين منابع اجرا می‌گردد.
 
مهندس اسمعيلي ادامه داد: در همين ارتباط و به¬منظور افزايش توليد از اين ميدان، تكميل ۴ حلقه چاه ديگر نيز در دست اقدام است كه پیش‌بینی می‌شود تا پايان سال جاري در مدار توليد قرار گيرند.
 
مجري طرح توسعه فاز ۲ تنگ بيجار و پروژه‌های غرب شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در پایان گفت: مطالعات و اجرای فعالیت‌های تحت‌الارضی و حفاری چاه -۴۴ دهلران توسط مهندسان و کارشناسان امور فنی این شرکت پیگیری و محقق گردید.
 
میدان نفتی دهلران ازجمله میادین مشترک در غرب کشور می‌باشد که در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب قرار دارد.
https://naftonline.ir/news/24769/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0