تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
مدرک PMP موسسه مدیریت پروژه آمریکا (PMI)، در حال حاضر معتبرترین گواهی و مدرک مدیریت پروژه در جهان است. دارندگان این مدرک ضمن تبدیل شدن به یک مدیر بین الملل، در همه شرکتهای جهان به رسمیت شناخته می شوند.
دوره آموزشی و آزمون مدیریت پروژه
دوره آموزشی و آزمون مدیریت پروژه
مدرک PMP موسسه مدیریت پروژه آمریکا (PMI)، در حال حاضر معتبرترین گواهی و مدرک مدیریت پروژه در جهان است. دارندگان این مدرک ضمن تبدیل شدن به یک مدیر بین الملل، در همه شرکتهای جهان به رسمیت شناخته می شوند. همین عامل باعث شده تا افرادی که قصد فعالیت حرفه ای در زمینه مدیریت پروژه را دارند به این اخذ گواهی این آزمون روی آورند. موفقیت در آزمون های مدیریت پروژه از جمله PMP، نیازمند آموزش هدفمند و مستمر بوده و تجربه کاری به تنهایی برای آن کافی نیست. به همین دلیل حتی افرادی با سابقه فعالیت طولانی در حیطه مدیریت پروژه، جویای موسسات معتبر و متخصص برای آمادگی آزمون PMP هستند. در این نوشته 10 موسسه معرفی شده اند که می‌توانند در آمادگی آزمون  PMPمتقاضیان را یاری دهند. این مقاله حاصل بررسی و جمع آوری اطلاعات از وبسایت شرکت های مذکور می باشد.
 
پیشرو مدیریت پیران

شرکت مهندسی مشاور PMPiran با بیش از 15 سال تجربه، یکی از شرکت های پیشرو در زمینه اجرا و نیز راهبری و مشاوره مدیریتی پروژه در ایران و خارج از کشور است. این شرکت ارائه دهنده 35 خدمت تخصصی می باشد. دوره های آموزش مدیریت پروژه و آمادگی آزمونهای حرفه ای مدیریت پروژه این شرکت آمادگی برای آزمون PMP، ACP، PBA، RMP، PSM I، SP، ICB4 شامل می‌شود. دوره های جامع MBA مدیریت پروژه، دفتر فنی پروژه، زمانبندی و کنترل پروژه و کارگاه مدیریت پروژه موارد دیگری از دوره های این موسسه است. PMPIRAN همچنین دوره های عمومی مدیریت پروژه شامل آشنایی با مدیریت ریسک پروژه، استاندارد مدیریت پروژه PMBOK و نرم افزارهای MSP، اکسل و پاور بی آی را برگزار می کند. خدمات مشاوره این سازمان هم شامل استقرار دفتر مدیریت پروژه، طراحی گزارشات روزانه، هفتگی و ماهانه و مدیریت قراردادها و مسائل حقوقی است. حدودی نیمی از افراد دارای مدرک PMP در ایران، دانش آموختگان PMPIRAN بوده اند؛ به عبارتی 93% از شرکت کنندگان در دوره های پیشرو مدیران پیران موفق به قبولی در ازمون حرفه ای شده اند. از نقاط قوت این موسسه علاوه بر جامعیت خدمات تخصصی و پشتیبانی خوب خدمات، می توان به مناسب بودن هزینه دوره pmp در مقایسه با رقبا اشاره نمود.
 
افق
مرکز مدیریت پروژه افق از سال 1390 تاسیس شده و فعالیت خود را در حیطه مدیریت پروژه سازمانی آغاز کرد. این شرکت علاوه بر برگزاری دوره های مدیریت پروژه و آمادگی آزمون های بین الملی، دوره های مدیریت حقوقی، مدیریت استراتژیک، مدیریت مالی را برگزار می نماید. افق با شعار سازمانی "به سوی تعالی..." به دنبال ایجاد تحول در رویکرد سازمانهای ایرانی به حوزه مدیریت پروژه و تثبیت فرهنگ تعالی و تکامل نظام های سازمانی دست اندارکاران بنگاه های اقتصادی می باشد.
 
سازمان مدیریت صنعتی
سازمان مدیریت صنعتی با بيش از نيم قرن تجربه درعرصه مديريت، یکی از سازمانهای معتبر در زمینه برگزاری دوره های آموزشی و همچنین مشاوره و تحقیق است. دوره های سازمان مدیریت صنعتی تنوع بالایی دارند و دوره مدیریت پروژه یکی از ده ها دوره ارائه شده توسط این موسسه است. دوره های این سازمان از سطح کاردانی تا پسادکترا و در حیطه های مدیریت بازرگانی و بازاریابی، تولیدی و پروژه، منابع انسانی و سازمان، مالی و حسابداری، زبان انگلیسی و سلامت می باشد.
 
آکادمی باتیس
آکادمی باتیس، مسئولیت برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی را بر عهده دارد و به صورت مستقل در راستای تحقق رسالت خویش که ارائه خدمات آموزشی به مشتریان است، گام برداشته است. آکادمی باتیس با هدف برآورده نمودن نیاز سازمان ها به توانمندسازی پرسنل خود در جهت پشتیبانی و به روز آوری اطلاعات و بهبود عملکرد سازمان، اقدام به برنامه ریزی و ارائه دوره ها و سمینارهای آموزشی تخصصی و مدیریتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و حوزه های فعالیتی شرکت باتیس کیان ارتباط نموده است. دوره ها و سمینارهای آموزشی آکادمی باتیس، توسط کارشناسان و مدرسین مجرب و متخصص داخلی و خارجی برگزار می گردد. دوره آموزشی این موسسه در زمینه مدیریت پروژه شامل دوره آموزش نرم افزار کنترل پروژه (MSP)، چارچوب اسکرام (SCRUM)، مدیریت پروژه حرفه ای PMBOK و PRINCE2 FOUNDATION می باشد. این موسسه همچنین در زمینه های امنیت اطلاعات؛ امنیت شبکه، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت کسب و کار، پایگاه داده و مهارت های فردی فعالیت می کند.
 
کار و کسب
شرکت «کار و کسب» در سال 1397 با رویکرد آموزش و مشاوره در بازار ایران تاسیس شد. این موسسه دوره‌های آموزشی متنوعی را در حوزه‌های تحلیل کسب‌وکار، هوش تجاری، مدیریت فرایند، مدیریت پروژه، مدیریت چابک و ... برگزار می‌کند. دوره های مدیریت پروژه این موسسه شامل دوره PMBOK، مدیریت پروژه چابک، PRINCE2، جیرا می باشد. این شرکت در زمینه تحلیل کسب و کار و فرآیند فعالتر از مدیریت پروژه بوده و دوره های بیشتری از جمله TOGAF، BABOK، APQC، ETOM، ITIL و ... را ارائه می دهد. تحلیل داده و مهارت های ارتباطی از دیگر حیطه های آموزشی این موسسه است.
 
فن پردازان
موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان در سال 1388 در شهر تهران به ثبت رسید. این موسسه پس از آن موفق به اخذ مجوزات برگزاری دوره های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد  و همچنین دکتری شد. دوره آموزش مدیریت پروژه شامل PMBOK، یکی از دوره های مدیریتی این موسسه است. سایر زمینه های فعالیت فن پردازان عبارتند از مدیریت و حسابداری، فناوری اطلاعات، هنر، معماری، حقوق و زبانهای خارجه است.
 
سینرژی
مرکز تعالی و مدیریت پروژه سینرژی یکی دیگر از شرکت های فعال در زمینه مدیریت پروژه است. این شرکت در زمینه مشاوره و اجرای مدیریت پروژه و همچنین آموزش مدیریت پروژه، مدیریت استراتژیک، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت مالی فعالیت می‌کند. سینرژی دوره های آنلاین مدیریت پروژه و کارگاه های مرتبط را نیز برگزار میکند.
 
 
موسسه  ACEMI
موسسه مهندسی و مدیریت ساخت علوی پور از موسساتی است که به تازگی (از سال 1397) فعالیت خود را آغاز نموده است. حیطه فعالیت این شرکت آموزش، مشاوره و تولید محتوا در زمینه مدیریت ساخت و پروژه می باشد. این موسسه متشکل از دپارتمان های مدیریت طرح و برنامه ریزی، مدیریت برنامه ریزی و زمانبندی، مدیریت اطلاعات، مدیریت ریسک، مدلسازی اطلاعات ساختمان، تحقیق و مقاله نویسی، مدیریت قرارداد، مدیریت پروژه و مدیریت مالی و هزینه می باشد.
 
آریانا
موسسه مديريت پروژه آريانا با ۱۵ سال فعالیت یکی از موسسات فعال در حیطه مدیریت پروژه است. دسته بندی خدمات این موسسه شامل آموزشهای مدیریت مالی و اقتصادی، مباحث حقوقی، قراردادی می باشد. این موسسه کتابهای تخصصی در زمینه خدمات آموزشی خود را نیز ارائه می دهد.
 
راهبران رستاک
شرکت راهبران رستاک در 1388 با هدف ارائه خدمات آموزش و مشاوره کاربردی در حوزه های تخصصی مدیریت به سازمانها فعالیت خود را آغاز کرد. این موسسه دوره های آمادگی آزمون مدیریت پروژه PMP، IPMA، PMO، PBA، PSM، OPM3، مدیریت ریسک را برگزار می کند. علاوه بر فعالیت در زمینه مدیریت پروژه، دره های عمومی مدیریت، مدیریت استراتژیک، نرم افزارهای تخصصی و برگزاری کارگاه بخشی دیگر از فعالیت های رستاک است. راهبران رستاک در زمینه های مدیریت استراتژیک، مدیریت پروژه، تعالی سازمان و سیستم های مدیریتی به مشتریان خود مشاوره می دهد. آزمونهای آزمایشی رستاک هم شامل PMI، IPMA، Prince2 می باشد.
 
https://naftonline.ir/news/24617/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0