تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
برای همگی ما پیش آمده که روزانه یک سری از پیام‌های تبلیغاتی سرازیر تلفن‌های همراهمان شوند و اعصابمان را بهم بریزند. زمانی را به یاد آورید که در میان شهرها تحلف کرده باشید و پیامک خلافی خودرو تلفن همراه و همچنین شما را متاثر کند! چه کنیم؟
استعلام و پرداخت خلافی خودرو | استعلام خلافی ماشین با اس ام اس
استعلام و پرداخت خلافی خودرو | استعلام خلافی ماشین با اس ام اس
برای همگی ما پیش آمده که روزانه یک سری از پیام‌های تبلیغاتی سرازیر تلفن‌های همراهمان شوند و اعصابمان را بهم بریزند. زمانی را به یاد آورید که در میان شهرها تحلف کرده باشید و پیامک خلافی خودرو تلفن همراه و همچنین شما را متاثر کند! چه کنیم؟ حداقل می‌شود متوجه شد خودرو در طول روز چه خلافی داشته و راحت تر آن را پیگیری و پرداخت کرد! برای اینکه بیشتر در رابطه با روش متوجه شدن خلافی خودرو با پیامک آشنا شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

خلافی خودرو با پیامک

در شلوغی و هرج و مرج کلان‌شهرها، شاهد سرعت‌های بی سابقه خودروها و همچنین ویراژ دادن رانندگان هستیم. یک سرعت گیر به نام خلافی خودرو وجود دارد! خلافی خودرو باعث می‌شود تا حدی جلوی اتفاقات بد را گرفت! می‌پرسید چطور؟ شاید ترس از جریمه بتواند سدی برای اتفاقات ناگوار باشد!
قطعا می‌دانید که هر شخصی باید خلافی خودروی خود را پرداخت کند؛ در غیر این صورت، با جرایم متعددی مواجه خواهد شد. همچنین زمانی که افراد قصد فروش خودروی خود را دارند در صورت داشتن خلافی باید آن را پرداخت کرده و بعد آن را به فروش برسانند! در این صورت بهتر است به جای مراجعه حضوری به پلیس +۱۰ و انتخاب روش پر هزینه، از آسان ترین روش برای استعلام پیامکی خلافی استفاده کنند. امروز می خواهیم آسان‌ترین روش استعلام پیامکی خلافی را به شما آموزش دهیم.

دریافت خلافی خودرو با پیامک به روش USSD

اگر شخصی دسترسی به تلفن همراه هوشمند و اینترنت نداشته باشد، می‌تواند روش استعلام خلافی خودرو با  اس ام اس را تجربه کند.
دریافت مبلغ جرایم خودرو بدون اینترنت

او می‌تواند بدون مراجعه حضوری جرایم خودروی خود را استعلام بگیرد. در این روش، فرد می‌بایست با مراجعه به شماره‌گیر تلفن همراه، کد *۱۱۰# را وارد نماید. سپس،  خلافی خودروی خود را استعلام کند.
بلافاصله پس از شماره‌گیری این کد، می‌بایست خدمات راهور را انتخاب نمایید.

در گام بعدی، استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید.

راهی برای استعلام خلافی با شماره پلاک یا کد ملی وجود ندارد. برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو نیاز به بارکدپستی یا کد VIN  دارید که هر دو بر روی کارت خودرو یا کارت موتور نوشته شده است. در این مرحله از شما کد ۱۷ رقمی VIN خواسته می‌شود. با مراجعه به کارت خودروی خود، می‌توانید این کد را درج کنید. پیشنهاد می‌شود برای از دست ندادن وقت، قبل از شماره‌گیری و دریافت پیامک، کد کارت خودروی خود را آماده نمایید. اگر زمان زیادی را برای وارد کردن کد بگذارید، ممکن است مجبور باشید دوباره کد را شماره‌گیری نمایید  می‌توانید تنها مبلغ خلافی را مشاهده کنید. امکان دریافت شناسه‌های قبض و پرداخت نیز وجود دارد.

با در دست داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت، امکان پرداخت جریمه خودروی خود را از طریق دستگاه ATM خواهید داشت.

دریافت فهرست جریمه خودرو به صورت آنلاین

برای این که بتوانید از این روش استفاده کنید، می‌بایست به اینترنت دسترسی داشته باشید. بعد از اتصال به اینترنت، به وب سایت www.rahvar120.ir مراجعه کنید.

در این وبسایت با مراجعه به قسمت استعلام تخلفات خودرو و موتورسیکلت، می بایست اقدام به وارد کردن کد VIN کنید. کد VIN همان شماره ۱۷ رقمی در پشت کارت خودروی شماست. این کد با حروف IR شروع می شود. پس از وارد کردن کد، می توانید از مبلغ خلافی خودرو خود مطلع شوید. امکان پرداخت جرایم خودرو به صورت آنلاین وجود دارد.
 

دریافت خلافی خودرو به روش ساده تلفنی

در این روش، نیازی به تلفن همراه هوشمند و اینترنت ندارید؛ بلکه می‌توانید به راحتی با شماره تلفن  ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید. سپس با ارائه اطلاعاتی مثل پلاک خودرو، مبلغ خلافی خودرو برای شما ارسال خواهد شد.

استعلام خلافی خودرو به صورت حضوری

اگر عاشق خیابان و رانندگی در آن هستید، یا شغل شما به شکلی است که اکثر وقت خود را در سطح شهر می‌گذرانید، می‌توانید به صورت حضوری به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و برگه خلافی خودرو را دریافت کنید. برای انتخاب این روش دو نکته را باید مدنظر قرار دهید:

استعلام خلافی به صورت پیامکی (SMS)

دریافت خلافی خودرو با پیامک برای هر رده سنی مقدور است. استعلام جرایم خودرو با اس ام اس، بسیار به صرفه است. با استفاده از این روش، دیگر نیازی به پشت خط ماندن و داشتن اینترنت همراه هم وجود ندارد.
در این روش استعلام تخلفات خودرو با اس ام اس، تنها کافی است به کارت ماشین خود و کد VIN دسترسی داشته باشید.
 
استعلام خلافی با اس ام اس و پلیس راهور
باید کد VIN را به یکی از شماره های
  • ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰
    ۱۱۰۰۰۵۱۵۱
    ۳۰۰۰۵۱۵۱
ارسال کنید. چند لحظه صبر کنید؛ منتظر دریافت نتیجه آن باشید. در پیامکی که دریافت می‌کنید، علاوه بر مبلغ خلافی خودرو، شناسه قبض و شناسه پرداخت نیز ارسال می‌شود. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید از طریق دستگاه ATM مبلغ را پرداخت کنید.

لقمه را دور دهان خود نچرخانید، راحت ترین روش پرداخت خلافی خودرو را انتخاب کنید:

تقریبا همه ‌ما حس بد جریمه شدن را کشیده‌ایم و می‌دانیم که به اندازه کافی دردناک است اما پرداخت آن، دیگر نباید دردسر جدیدی برایمان فراهم کند. با انتخاب یکی از روش‌های پرداخت خلافی خودرو نظیر مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10، پیامکی و اینترنتی ، به راحتی به سبک کردن و پرداخت جریمه خلافی خودروی خود بپردازید.

پرداخت خلافی خودرو با اس ام اس

 در صورت هرگونه سوالی، می‌توانید با شماره تماس 0214372 با کارشناسان بیمه‌دات کام نسبت به کسب اطلاعات درباره پرداخت خلافی خودرو خود اقدام نمایید. اگر سوالی یا ابهامی برای شما پیش آمد، از آنها بپرسید و نسبت به حل شدن ابهام کمک بخواهید.
منبع مطلب: سایت بیمه دات کام     (  https://bimeh.com / )
 
 
https://naftonline.ir/news/24548/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0