تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
با متوسط تزریق روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه D در سال جاري تاکنون بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز در اين مخزن ذخیره‌سازی شد.
مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران | نفت آنلاین
مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی نفت مرکزی، مهندس احمد رجبی، مدير توليد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، با اعلام این خبر اظهار داشت: با هماهنگی هاي صورت پذيرفته بین مدیریت تولید این شرکت، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و مدیریت‌های هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران، میزان ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران سرخس از مرز یک میلیارد مترمکعب گذشت.
 
وی افزود: با توجه به ثبت رکورد ذخیره‌سازی یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون مترمکعب گاز در سال گذشته و نقش کلیدی و راهبردي این مخزن در تولید و پشتيباني از گاز زمستانی و تأمین انرژي استان‌های شمالی و شمال شرق کشور، برنامه‌ریزی برای عبور از رکورد يادشده در سال جاری انجام شده و بخش‌های ستادی و عملیاتی، عليرغم شيوع گسترده بيماري كرونا با تمام توان در این جهت فعالیت می‌نمایند.
 
مهندس رجبی تصریح کرد: در صورت تأمین و تحویل گاز کافی از سوی شرکت ملی گاز ایران و استمرار تزریق حداکثری گاز تا نیمه اول آبان ماه، پیش‌بینی می‌شود، میزان تزریق به مرز حدود دو میلیارد مترمکعب برسد و همچنين میزان بازتولید در چهار ماه پایانی سال جاري به‌طور متوسط ۱۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش، مدير توليد شركت نفت مناطق مركزي ايران، درباره میزان ذخیره‌سازی گاز در مخزن سراجه قم نيز بیان داشت: ذخیره‌سازی در مخزن سراجه قم در حال حاضر بیش از ۱۰۰ درصد برنامه تحقق‌یافته و این روند، طبق برنامه ادامه دارد.
 
این گزارش می‌افزاید، با حفاری / تعمیر و احداث تأسیسات سر چاهی و خطوط لوله جریانی سه حلقه چاه در سراجه و سه حلقه چاه در شوریجه طی سال جاری پیش‌بینی می‌شود، ضمن امکان افزایش میزان ذخیره‌سازی و بازتولید گاز در این دو مخزن، عملیات تزریق و برداشت گاز به لحاظ فرايند عملیاتی، مطلوب‌تر انجام شود.
https://naftonline.ir/news/24485/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0