تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
نشست بررسی خواسته صنفی کارگران شاغل در شرکت‌های پیمانکاری در حوزه‌های نفتی و پتروشیمی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
جلسه بررسی مشکلات کارگران | نفت آنلاین
جلسه بررسی مشکلات کارگران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکری امروز (یکشنبه، ۲۰ تیرماه) در این نشست گفت: بررسی خواسته صنفی کارگران و چگونگی اجرای قوانین و مقررات مرتبط با امور کارگر و کارفرما و بررسی همکاری وزارت نفت به‌عنوان کارفرمای اصلی همسو با همکاری و همفکری بیشتر در حل و فصل موضوع‌های مختلف، هدف از برگزاری این نشست است.
 
وی افزود: در این نشست همچنین بر ارتقای سطح  ایمنی و خدمات رفاهی و اجرای قانون در رابطه با  نظام مزدی (طرح طبقه‌بندی مشاغل)، زمان استراحت و مرخصی و ایجاد تشکل‌های کارگران بر اساس قانون و عرف جاری در منطقه با اولویت بازرسی‌های مستمر توسط بازرسان قانونی تاکید شد.
 
معاون روابط کار وزارت کار با اشاره به ضرورت حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در سطح منطقه‌ای و ملی در این نشست‌ها تصریح کرد: مقرر شد با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان و استفاده حداکثری از ظرفیت گفت‌وگو و مذاکرات در قالب سه جانبه‌گرایی، نشست مشترک نمایندگان دولت کارگر و کارفرما در عسلویه یا مرکز استان بوشهر و خوزستان ظرف حداکثر هفته جاری برای تفاهم و هماهنگی بیشتر و به حداقل رساندن اختلاف نظرها برگزار شود.
 
شایان یادآوری است که نشست بررسی خواسته صنفی اخیر کارگران شاغل در شرکت‌های پیمانکاری در حوزه‌های نفتی و پتروشیمی، با حضور علی حسین رعیتی فرد، رئیس سازمان بسیج کارگری، جواد عباسپور، مدیرکل هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سخاوت اسدی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس‌جنوبی و نمایندگان تشکل‌های ملی کارگری به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.
https://naftonline.ir/news/24249/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0