تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
با هدف تثبیت و نگهداشت توان تولید مناطق نفتخیز جنوب؛

خطوط لوله مخازن نفت واحد بهره‌برداری شماره۵ آغاجاری تعمیر و ایمن‌سازی شد

رئیس اداره عملیات بهره‌‌برداری شرکت نفت و گاز آغاجاری از تعمیر و ایمن‌سازی خطوط لوله نفت و گاز ورودی و خروجی مخازن بهره‌برداری و آزمایش واحد شماره۵ آغاجاری خبر داد.
شرکت نفت و گاز آغاجاری | نفت آنلاین
شرکت نفت و گاز آغاجاری | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، مهندس منوچهر قنواتی گفت: این اقدام در راستای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و تثبیت توان تولید حداکثری انجام شد و طی آن ۴ رشته خط لوله ۱۶ اینچ مربوط به نفت ورودی و خروجی و گاز خروجی مخازن پیش‌گفته، تعمیر و تعویض شد.

وی افزود: با بهره گیری از فرصت کاهش تکلیفی، تعویض این خطوط لوله بدلیل واقع شدن در دیواره سنگی و بتونی و ایجاد خوردگی و کاهش ضخامت در دستور کار قرار گرفت و عملیات تعویض و ایمن سازی توسط اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله انجام شد.

قنواتی ادامه داد: با اجرای دستورالعمل بازرسی فنی و خوردگی فلزات و اتخاذ و اجرای تمهیدات ایمنی لازم از قبیل نصب صفحات انفصالی و شستشوی خطوط لوله، خاکبرداری و برچیدن دیوارهای سنگی با انجام پوشش و نوارپیچی حدود ۱۰متر از هر کدام از خطوط لوله مذکور انجام گرديد.

رئیس اداره عملیات بهره‌‌برداری شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: پس از اتمام این عملیات همه خطوط لوله یادشده به‌همراه مخازن و تفکیک گرهای مربوطه، اکسیژن‌زدایی در سرویس عملیات قرار گرفتند.
https://naftonline.ir/news/23895/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0