تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
با ازخودگذشتگی پرسنل متخصص نفت انجام شد:

جلوگیری از وقوع انفجار در میدان نفتی درود

اقدام به‌موقع کارکنان واحد خدمات چاه‌های نفت منطقه خارک، مانع فوران و وقوع انفجار در یکی از چاه‌های میدان درود یک شد.
میدان نفتی درود | نفت آنلاین
میدان نفتی درود | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، روز دوم اردیبهشت‌ماه امسال گروه عملیات چاه‌پیمایی منطقه طبق برنامه و با دریافت مجوزهای لازم عملیات فشارسنجی ساخت (BUILD UP) چاه D-۶ میدان درود یک را در عمق ۱۱۶۰۰ فوتی انجام دادند.
 
پس از گذشت حدود ۲۸ ساعت از زمان بستن این چاه، کارکنان چاه‌پیمایی حاضر در محل، نشتی گاز از محل رایزر متصل به BOP را مشاهده و بلافاصله به مسئول مربوطه اعلام کردند، در نتیجه تصمیم به قطع عملیات و خارج کردن وسایل چاه‌پیمایی از درون چاه D-۶ گرفتند و با هدف جریان دادن چاه برای کاهش فشار سرچاهی اقدام کردند.
 
هم‌زمان با وقوع این مسئله، بلافاصله کمیته بحران منطقه با توجه به احتمال شرایط بحرانی تشکیل شد و در ادامه، به‌دلیل افزایش نشتی گاز از محل یادشده فلنج رایزر از قسمت جوش جدا و به دریا پرتاب و در نتیجه فوران گاز و نفت آغاز شد.
 
در این لحظه دو نفر از کارکنان واحد چاه‌پیمایی منطقه با وجود تاریکی هوا و حجم زیاد گاز H۲S و با هدف جلوگیری از وقوع یک فاجعه و انفجار، با رشادت و ازخودگذشتگی در کمترین زمان ممکن خود را به چاه نزدیک کردند و شیر اصلی تاج چاه را بستند و شرایط را تحت کنترل درآوردند.

به همین منظور و به پاس قدردانی از شجاعت و رشادت غیور‌مردان دریا‌دل واحد خدمات فنی چاه‌ها،  رئیس منطقه خارگ به همراه روسای واحدهای عملیاتی منطقه ضمن حضور در محل واحد خدمات چاه‌ها از تلاش، مجاهدت و فداکاری آقایان آبشکار، حکیمی‌نژاد و کعبی‌زاده تقدیر و تشکر بعمل آورد.

https://naftonline.ir/news/23838/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
حجت
واقعا معجزه بود
0