تاریخ انتشارجمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
مستند حکومت سیاه در هشت قسمت ۴۰ دقیقه‌ای بزودی از سیما پخش خواهد شد.
وحید حاجی پور | نفت آنلاین
وحید حاجی پور | نفت آنلاین
وحید حاجی‌پور نویسنده و کارگردان مستند «حکومت سیاه»، در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این مستند گفت: حکومت سیاه به بررسی سیاست‌های بین‌المللی ایالات متحده در حوزه نفت می‌پردازد و درصدد است تصویر روشنی از برنامه‌های آمریکا طی یک قرن اخیر در حوزه نفت و انرژی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه مستند حکومت سیاه در هشت قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده است، اضافه کرد:  قسمت نخست این مستند به سیاست‌های کاخ سفید در ایجاد و حفظ هژمونی نفتی خود با ابزار تحریم، جنگ، کودتا، ترور، ایجاد ناکارآمدی اقتصادی، شورش‌های اجتماعی و ... می‌پردازد که مباحث مورد اشاره در این قسمت، از اسناد خود آمریکایی‌ها استخراج شده است.

حاجی‌پور در ادامه اظهار داشت: در قسمت‌های بعدی، به صورت ویژه، سیاست‌های آمریکا در کشور‌های عربستان، شوروی، لیبی، عراق و ونزوئلا  به عنوان قدرت‌های اصلی جهان نفت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با اقدامات واشنگتن برای حفظ قدرت نفتی خود آشنا شود.

وی گفت: کار پژوهش این مستند بیش از ۶ ماه زمان برده که با توجه به آشنایی دقیق تیم پژوهش با موضوع مستند، انبوهی از اطلاعات گردآوری شد؛ به همین دلیل تبدیل این پژوهش به فیلمنامه کمی زمان‌بر بود. ضمن آنکه در ساخت این مستند، بیش از ۴۰۰ ساعت راش از منابع مختلف مورد بررسی قرار گرفت تا تصاویر کمتر دیده شده، به روایت‌ها جذابیت بیشتری دهد.
https://naftonline.ir/news/23768/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
نادر
قسمتی از این مستند را دیدم و جز سیاه نمایی چیزی از این مستند دیده نمی شود، کاش لااقل برای هزینه های تسلیحاتی که با پول نفت میشد، اشاره ای به تحرکات کشورهای عربی بخصوص عراق میشد که تقریبا همین اندازه مشغول خرید تسلیحات بود و اگر این هزینه ها نمیشد شاید، الان صدام بعنوان بزرگترین فاتح اعراب شناخته میشد
تازه ترين نظرات
0