تاریخ انتشارجمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از قطیت یافتن بومی‌سازی ۳۵۰۰ کیلومتر از لوله‌های مورد نیاز طرح ۲۸ مخزن توسط شركت‌های بزرگ ایرانی خبر داد.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مهندس احمد محمدی گفت: برای اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن افزون بر ۵۰۰۰ کیلومتر انواع لوله مورد نیاز است که تا كنون ۳۵۰۰ کیلومتر از آن در برنامه تولید سازندگان داخلی قرار گرفته و قرارداد ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر لوله قطعی شده است.
 
وی افزود: در این راستا طی ارزیابی شرکت‌های توانمند داخلی، تاکنون شرکت‌های لوله­‌سازی اسفراین، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، لوله‌سازی اهواز و لوله­ سازی ساوه برای ساخت لوله­ های مورد نیاز این طرح ملی در نظر گرفته شده‌اند.
 
وی ادامه داد: در طرح توسعه ۲۸ مخزن، حجم زیادی از کالاهای مورد نیاز متعلق به لوله‌های درون چاهی و سطح‌الارضی اختصاص یافته و از این نظر زمینه مناسبی برای افزایش تولید شرکت‌های لوله‌سازی و فولادسازی فراهم شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان داشت: لوله‌های روسطحی و درون چاهی مورد این طرح  در دو  بخش لوله­‌های بدون درز و لوله‌های درزدار تقسیم‌بندی می­شود و مشخصات این لوله‌ها به شرکت‌های داخلی ارائه شده است تا در تعاملی مثبت به ساخت آنها و رفع نیازهای صنعت نفت اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اولویت این شرکت برای حمایت‌ از ساخت داخل، تصریح کرد: مناطق نفتخیز جنوب طی سال‌‌های اخیر توان خود را برای ارتقای دانش فنی و سطح کیفی سازندگان داخلی به کار بسته و در سالی که به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است این رویه بیش از پیش تقویت خواهد شد.
https://naftonline.ir/news/23766/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0