تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
شرکت ملی حفاری ایران از عملیاتی شدن دستگاه حفاری فوق‌سنگین (سوپر ریگ) ۶۰ فتح در موقعیت چاه شماره-۲ تنگو در منطقه هندیجان استان خوزستان خبر داد.
دستگاه حفاری ۶۰ فتح شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
دستگاه حفاری ۶۰ فتح شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، نصرالله عباسی، مدیر پروژه‌ حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در این شرکت گفت:  این دستگاه حفاری که ۳ هزار اسب بخار توان عملیاتی دارد، پس از ترخیص از میدان نفتی آزادگان جنوبی در موقعیت جدید استقرار یافت.  
 
وی افزود: چاه شماره-۲ تنگو در قالب پروژه هشت حلقه چاه اکتشافی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در عمق بیش از ۴ هزار متر حفر و تکمیل می‌شود.  
 
عباسی اظهار کرد: تاکنون از پروژه هشت حلقه، حفاری چهار حلقه به پایان رسیده و حفاری دو حلقه چاه با استفاده از دستگاه‌های ۳۲ و ۶۰ در حال اجراست و از پروژه ۶ حلقه نیز سه حلقه تکمیل شده و حفاری یک حلقه چاه با به‌کارگیری دستگاه حفاری سنگین  ۳۱ فتح در مراحل پایان کار است.  
 
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سال ۱۳۹۷ کلید خورد و پیش‌ببینی می‌شود تا پایان امسال به پایان برسد، اظهار کرد: حفاری چاه‌های مورد نظر در این دو پروژه در مناطق نفت‌خیز استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد متمرکز است.
 
به گفته عباسی، دستگاه حفاری ۶۰ فتح با برخورداری از متخصصان کارآزموده و مجرب، انجام حفاری ۱۸ حلقه چاه توسعه‌ای، توصیفی و اکتشافی به متراژ ۷۷ هزار و ۶۰۰ متر را در کارنامه دارد.
 

نفت آنلاین : در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر خصوصي سازی شرکت ملی حفاری ایران در محیط مجازی پخش شده است که پیگیری نفت آنلاین نشان می دهد موضوع مورد نظر صحت نداشته و در حال حاضر تصمیمی مبنی بر خصوصی‌سازی این شرکت گرفته نشده است؛ همچنین یوسفی نماینده اهواز سال گذشته در گفتگو با این رسانه خبری از مخالفت نمایندگان با خصوصی سازی این شرکت خبر داده بود و گفت : بیش از ۱۵ هزار خانوار بصورت مستقیم و ده‌ها هزار نفر بصورت غیرمستقیم معیشت‌ آنان از طریق این شرکت تامین می‌شود و هرگز نخواهیم گذاشت ملی حفاری ، هفت‌تپه‌ای دیگر شود.

https://naftonline.ir/news/23757/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0