تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت :بر اساس هماهنگی که با وزارت نفت انجام شده، سازمان امور اداری استخدامی کشور با دستور ریاست محترم جمهور بیش از ۵۰۰ سهمیه‌ به وزارت نفت ابلاغ کرده است.
اخبار استخدامی | نفت آنلاین | رییس بنیاد شهید
اخبار استخدامی | نفت آنلاین | رییس بنیاد شهید
به گزارش نفت آنلاین به نقل از ایثار، سعید اوحدی روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران رسانه ملی درخصوص آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد گفت: با هماهنگی‌هایی که با سازمان سنجش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور انجام شد، زمینه برای تحقق بند «ج» ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه فراهم شد و درخواست ردیف استخدامی از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور به ۵۱ دستگاه ارسال شد و بر اساس این هماهنگی‌ها تا به امروز ۴۷ دستگاه سهمیه‌هایی که مجوزشان صادر شده را در اختیار سازمان سنجش قرار داده‌اند.

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: دفترچه آزمون روز سه‌شنبه هفته گذشته صادر شد و عزیزان داوطلب تا سه‌شنبه همین هفته فرصت دارند فرم‌های مربوطه را تکمیل و بارگذاری کنند. داوطلبان لازم است دفترچه آزمون را با دقت کامل مطالعه کنند زیرا برخی از نکات و شرایطی که در دفترچه قید شده است مهم و ضروری است.

وی افزود: لازم است که داوطلبان قبل از تکمیل دفترچه حتماً وارد سامانه جامع خدمات رسانی ایثارگران (سامانه سجایا) شوند و اطلاعات و آخرین مدرک تحصیلی خود را با آنچه در سامانه سجایا است، تطبیق دهند تا مغایرتی نداشته باشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه هر داوطلب می‌تواند سه شغل محل را انتخاب کند؛ عنوان کرد: تأکید می‌کنیم عزیزان داوطلب به ترتیب اولویت خود این سه شغل- محل را انتخاب کنند چرا که بعد از قبولی امکان تغییر آنها وجود ندارد.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تماس‌های تلفنی و پیامکی برخی داوطلبین واجد شرایط مبنی بر اینکه عمده این شغل‌ها به مقطع دیپلم تخصیص یافته، اظهار کرد: حدود ۱۸ درصد از کل ظرفیت به عزیزانی که دارای مدرک دیپلم هستند و بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت به عزیزان دارای مدرک بالاتر از دیپلم اختصاص داده شده است.

اوحدی با اشاره به سؤال یکی از داوطلبین مبنی بر اینکه در سهمیه‌های اعلام شده در دفترچه آزمون، هیچ اشاره‌ای به وزارت نفت نشده است تصریح کرد: بر اساس هماهنگی که با وزارت نفت انجام شده، سازمان امور اداری استخدامی کشور با دستور ریاست محترم جمهور بیش از ۵۰۰ سهمیه‌ به وزارت نفت ابلاغ کرده است که امیدواریم در همین هفته و در روزهای آتی شاهد بارگذاری این سهمیه هم باشیم و ۴ دستگاه مرتبط با وزارت نفت نیز اقدامات لازم را انجام داده و در واقع ۵۱ دستگاه در این امر بسیار مهم حضور پیدا کنند.

وی در خصوص ظرفیت تعلق گرفته به جنسیت‌های مختلف هم عنوان کرد: بر اساس جامعه آماری که داشتیم، تقریباً ۴۵ درصد ظرفیت به خانم‌ها و ۵۵ درصد به آقایان جامعه هدف تعلق گرفته است.

معاون رییس‌جمهور با اعلام اینکه یک مجوز دومی هم اخیراً برای وزارت آموزش و پرورش و سازمان همیاری شهرداری‌ها صادر شد، اضافه کرد: با این دو مجوز و درخواست وزارت جهاد کشاورزی برای تعداد ظرفیت بیشتر، قطعاً ظرفیت این آزمون از ۱۶ هزارتا هم بالاتر خواهد رفت؛ اگرنه همان‌طور که وعده کردیم، برای تحقق بند ج ماده ۸۷ احکام برنامه ششم که بر استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تأکید و تصریح دارد، مرحله بعدی آزمون هم بعد از این آزمون پیگیری و برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش تعداد ۴۰۰۰ نفر جدید، سازمان همیاری شهرداری‌ها حدود هزار نفر دیگر و سازمان جنگل‌ها و مراتع وزارت جهاد کشاورزی هم تعدادی دیگر به‌عنوان مرحله دوم جذب اعلام کردند. در کنار این‌ها بیش از ۵۰۰ نفر سهمیه‌ای بوده است که سازمان امور اداری و استخدامی کشور به وزارت نفت اعلام کرده است. این سهمیه‌ها اگر زودتر بارگذاری شود در همین آزمون و اگر به هر علتی امکان بارگذاری آن نباشد، این سهمیه‌ها در آزمون بعدی لحاظ خواهد شد.

اوحدی در خصوص تاریخ برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد نیز گفت: سه‌شنبه این هفته پایان مهلت تکمیل دفترچه آزمون است و بلافاصله سازمان سنجش تاریخ برگزاری آزمون را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وی درباره احتمال تمدید مهلت ثبت نام در این آزمون هم عنوان کرد: تا به این لحظه سازمان سنجش تمدید مهلت ثبت‌نام را اعلام نکرده است. با توجه به اینکه چهار دستگاه مرتبط با وزارت نفت هنوز شغل محل‌های خود را بارگذاری نکرده‌اند و اگر بر اساس وعده‌ای که داده بارگذاری از امروز شروع شود، بر اساس شرایط پیش آمده، احتمال دارد مهلت تکمیل دفترچه‌ها تمدید شود، اگر نه همان‌طور که وعده کردیم بلافاصله بعد از این آزمون، قطعاً آزمون دوم را بر اساس سهمیه‌های مازادی که جدیداً اعلام شده، برگزار می‌کنیم.

ریس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این مرحله از آزمون با دستور ویژه ریاست محترم جمهور برای نخستین بار برگزار می‌شود و حتماً زمینه بسیار خوبی برای برگزاری مرحله بعدی آزمون خواهد بود؛ افزود: جا دارد از سازمان امور اداری و استخدامی و دستگاه‌هایی مثل سازمان آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان همیاری شهرداری‌ها و بهداری‌ها، که بیشترین و بالاترین ظرفیت را در اختیار فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد قرار دادند تشکر و قدردانی کنم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره نحوه واکسیناسیون کرونا برای جامعه شاهد و ایثارگر هم عنوان کرد: از روز اول که موضوع تزریق واکسن کرونا مطرح شد، جلسه‌ای با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم و آنجا تأکید شد عزیزان جانبازی که بیماری زمینه‌ای دارند، مثل جانبازان حاد شیمیایی و جانبازان بزرگوار ۷۰ درصد در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

وی افزود: براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت این عزیزان در اولویت قرار گرفتند و تقریباً می‌توان گفت تزریق هر دو دُز واکسن برای جانبازان ۷۰ درصد و جانبازان حاد شیمیایی انجام شده است. البته ممکن است عزیزان جانبازی باشند که به هر علتی معاونت بهداشت و درمان بنیاد نتوانسته با آن‌ها تماس برقرار کند که این عزیزان در مرحله دوم در اولویت قرار خواهند گرفت.

اوحدی با اعلام اینکه مرحله دوم تزریق واکسن کرونا از امروز و با اختصاص ۳۲ هزار واکسن برای جانبازان عزیز بالای ۵۰ درصد و والدین معظم شهدا که بیش از دو شهید بزرگوار به این انقلاب و مردم تقدیم کردند، شروع می‌شود؛ اضافه کرد: تقاضایم این است که هر جانباز عزیز ۷۰ درصدی که تا به امروز واکسن دریافت نکرده است حتماً با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خود تماس حاصل کرده تا در این مرحله واکسن دریافت کند.
https://naftonline.ir/news/23678/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
سلام،با احترام به شهدای وطنم،،،،این سهمیه چیه بقیه چیکار کنن
feedback
Iran, Islamic Republic of
مرتضی
ما چ خاکی تو سرمون بریزیم پس
feedback
Iran, Islamic Republic of
ما هیچ، ما نگاه
0