تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۲
با تعمیر، نصب وراه اندازی توربین سولار مارس ٩٠ در ایستگاه تزریق گاز 600 CS كرنج، تزریق گاز به میدان کرنج 70 میلیون فوت مكعب در روز افزایش یافت.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری | نفت آنلاین
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مدیرعامل شركت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به كاركرد بالای این توربین،كارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت با نظارت و هماهنگی كارشناسان خدمات مهندسی تعمیرات ستاد شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیشنهاد تست و راه اندازی توربین مذكور را منوط به  انجام اقدامات  بازرسی و تست های مرتبط بر روی توربین اعلام نمودند. 
 
مهندس پژمان  قضائی پور افزود: پس از انجام این موارد كه شامل بورسكوپ چك تیغه ها، بررسی مسیرها و مجاری هوا و روغن، بررسی تیغه‌های راهنما و وضعیت روان بودن روتور مولد گاز داغ، بورسكوپ چك هوزینگ بیرینگ های شماره ٢ و ٣ و بررسی كلیه قطعات و پراب های لرزش و دما بود، توربین مورد نظر نصب و با موفقیت در  مدار قرار گرفت.
 
وی گفت: نتیجه این اقدام، تزریق روزانه ٧٠ میلیون فوت مكعب گاز به میدان كرنج بود كه بیش از 120 میلیارد ریال صرفه جوئی  مستقیم نیز در بر داشته است.
 
شایان ذکر است تعمیر توربین سولار مارس ٩٠ ایستگاه تزریق گاز كرنج، پیش‌تر به یک شرکت خارجی محول شد اما به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه، روند تعمیرات آن متوقف و به شركت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری عودت گردید.
https://naftonline.ir/news/23636/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0