تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
عملیات ایمن سازی چاه گازی ۳۱۴ مخزن ژوراسیک مسجدسلیمان به عنوان پیچیده‌ترین مخزن گاز ترش جهان با موفقیت انجام شد.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، این عملیات که با مشارکت کارشناسان و متخصصان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و رعایت کامل نکات ایمنی و تمهیدات فنی لازم به انجام رسید ، شیر ایمنی درون‌چاهی چاه گازی ۳۱۴ به دلیل اشکال و علمکرد نامناسب با شیر جدید تعویض پس از انجام آزمایش آن، آماده بهره‌برداری شد.
 
همچنین در عملیات مشابه دیگری، چاه ۳۱۰ مخزن گازی ژوراسیک نیز ایمن‌سازی شد. در این عملیات با یک روش ابداعی، پیچ‌های درپوش چاه با روش برش گرم باز شد و یک عدد شیر دروازه‌ای به همراه درپوش چاه بر روی شیر قبلی نصب گردید تا این چاه گازی و پر خطر کاملاً ایمن و مهیای حضور دکل گردد.
 
در این عملیات پیچیده‌ فنی واحد کنترل فوران چاه‌ها و خدمات فنی چاه‌ها از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، HSE و ادارات بهره‌برداری، مهندسی تولید، ترابری و پشتیبانی تولید، تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان حضور و همکاری داشتند. 
 
مخزن گازی ژوراسیک مسجدسلیمان از نظر میزان هیدروژن سولفوره یکی از پیچیده‌ترین مخازن جهان محسوب می‌شود.
https://naftonline.ir/news/23629/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Romania
ثامری حسین
سلام حدودچندماه است که اکثرشرکتهاطبقه بندی مشاغل را اجرا کردن ولی شرکت مناطق نفت خیزجنوب هنوز خبری نیست حتی اطلاع رسانی نمی کنندلطفا پیگیرکنید.باتشکرجمعی ازکارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب
0