تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
مدیر تولید شركت نفت مناطق مركزي ايران، از بازتوليد حدود سه ميليارد مترمكعب گاز و ثبت ركورد بی‌سابقه از طرحهای ذخیره سازی گاز طبیعی در مخازن شوریجه D و سراجه قم طي يك دهه گذشته در اين شركت خبر داد.
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران | نفت آنلاین
شرکت نفت مناطق مرکزی ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومي شركت نفت مناطق مركزي ايران، مهندس احمد رجبی در اين رابطه گفت: درسال ۹۹ با ذخیره‌سازی دو میلیارد و۸۷۰ ميليون مترمکعب در هشت ماه نخست سال و بازتوليد قريب به سه ميليارد مترمکعب گاز از مخازن شوريجه D و سراجه قم ، درمجموع حدود ۲۴ درصد در ذخیره‌سازی و حدود ۱۵ درصد در بازتولید گاز نسبت به سال‌۱۳۹۸ رشد داشته است.
 
مهندس رجبی، با تقدیر از عملكرد همكاران به خصوص در حوزه ذخیره‌سازی گاز طبیعی، اظهارداشت: با توجه به افزايش مصرف گاز در سبد انرژي كشور و سیاست‌های كلان وزارت نفت و شركت ملي نفت ايران در تأمین پایدارسوخت زمستاني مصارف خانگي و صنعتي و همچنين بی‌نیازی از واردات گاز به‌ویژه در شمال شرق كشور، تسريع در اجراي طرح‌های توسعه‌ای ذخیره‌سازی گاز به‌عنوان طرح‌های راهبردي صنعت نفت مورد تأکید است.
 
وی افزود : به ‌منظورافزايش ظرفيت ذخیره‌سازی و بازتولید گاز شوريجه D و سراجه قم در سال جاري، راه‌اندازی مجموع پنج حلقه چاه مشتمل بر سه حلقه چاه تعميري و دو حلقه چاه جديد برنامه‌ریزی‌شده است كه پیش‌بینی می‌شود با اجراي آن به ميزان سه ميليون مترمکعب در روز به ظرفيت ذخیره‌سازی اضافه شود.
 
بر اساس این گزارش مهندس رجبی به تحقق تعهد توليد تكليفي سال ۹۹ در شركت نفت مناطق مركزي ايران اشاره و تصریح کرد : در سال گذشته عليرغم تحریم‌های خصمانه دشمنان و شيوع گسترده بيماري كرونا اين شركت توانسته با تکیه ‌بر توان متخصصان داخل، موفق به توليد حدود ۷۰ ميليارد مترمکعب گاز و ۶۳ ميليون بشكه نفت و ميعانات گازي شده است.
https://naftonline.ir/news/23549/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0