کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزییات ساخت تجهیزات جمع‌آوری گازهای مشعل مناطق نفتخیز جنوب

16 فروردين 1400 ساعت 19:51

طی مراسمی با حضور مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت، قراردادهای ساخت تجهیزات جمع‌آوری گازهای مشعل مناطق نفتخیز جنوب با سازندگان داخلی به ارزش ۱۶۵ میلیون یورو امضا شد.


به گزاش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع ­رسانی نفتخیز، این قراردادها شامل بسته ساخت ۸ دستگاه کمپرسور به ارزش ۲۱.۵ میلیون یورو برای نصب در تقویت فشار گاز بی­بی­حکیمه۲، بسته ساخت ۱۴ دستگاه کمپرسور به ارزش ۴۰ میلیون یورو برای نصب در تاسیسات تقویت فشار گاز آغاجاری۵ و بی‌بی‌حکیمه۱ است.

 
علاوه بر این قرارداد ساخت ۸ دستگاه کمپرسور به ارزش ۸۹.۷ میلیون یورو جهت نصب در ایستگاه تقویت فشار گاز رگ‌سفید۱ و ساخت ۲ دستگاه کمپرسور به ارزش ۱۲.۴ میلیون یورو برای نصب در ایستگاه تراکم بازگردانی پازنان به امضا رسید.
 
شایان ذکر است شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب برای جمع آوری گازهای همراه نفت به میزان  ۵۹۳ میلیون فوت مکعب در روز قراردادی با شركت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس امضا کرده است.
 
براساس این قرارداد بخشی از پروژه‌های مربوط به جمع آوری گازهای همراه كه هم اكنون به مشعل ارسال می‌شود و همچنین پروژه‌های مربوط به خرید تجهیزات و كالای مورد نیاز، به شركت مذكور واگذار شد.
 
 با تكمیل این پروژه‌ها بخش عمده‌ای از گاز سوزی‌های میادین آغاجاری، رامشیر، پازنان، رگ سفید و مارون در استان‌های خوزستان، كهگیلویه و بویر احمد و بخشی از استان بوشهر  مرتفع خواهد شد.
 
در این طرح گازهای مشعل مناطق نفتخیز جنوب به‌عنوان خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس جمع‌آوری و به این پالایشگاه ارسال می‌شود.
 
این قرارداد شامل ۲۷ پروژه است و در چارچوب آن حدود ۱۱۰ دستگاه کمپرسور ساخته و ۳۵۰ کیلومتر خطوط لوله گاز ترش، حدود ۱۷۰ کیلومتر خطوط انتقال برق و ۹ پست فشار قوی احداث می ­شود.


کد مطلب: 23544

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/23544/جزییات-ساخت-تجهیزات-جمع-آوری-گازهای-مشعل-مناطق-نفتخیز-جنوب

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir