کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهندس مجتبی یوسفی در مراسم امضا ۳ قرارداد ساخت تجهیزات جمع‌آوری گازهای مشعل:

وزارت نفت هر چه سریعتر مشکلات کارکان ارکان ثالث را برطرف کند

16 فروردين 1400 ساعت 18:42

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ساماندهی نیروهای ارکان ثالث صنعت نفت را ضروری دانست و گفت: مردم مناطق نفتخیز حافظ منافع ملی هستند اما باید مشکلات زیرساختی استان های نفتخیز رفع و توجه ویژه ای به بحث محرومیت زدایی شود.


به گزارش نفت آنلاین،  مهندس مجتبی یوسفی روز  دوشنبه‌ (١۶ فروردین) در آیین امضای قراردادهای ساخت ۲۴ دستگاه کمپرسور سانتریفیوژ با سازندگان داخلی و قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت منطقه رگ‌سفید ، اظهار کرد: سال ١۴٠٠ که به عنوان سال، تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شد برای مجموعه و پرسنل وزارت نفت و شرکت های تابعه افتخاری است که توانستند یک کار بزرگ را انجام دهند و کمپرسور تولید کنند.

وی با بیان اینکه بازهم متخصصین داخلی توانستند تحریم را به فرصت تبدیل کنند، افزود: به همت متخصصین و شرکت های توانمند داخلی(دو شرکت کمپرسور توربین نفت و مپنا) و با تلاش کارشناسان داخلی، ٢۴ کمپرسور تولید شد که ما را از واردات آن بی نیاز و در تولید این محصول نیز خودکفا کرده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ٨٠٠ میلیون فوت مکعب گاز غنی شده که در کاهش آلودگی زیست‌ محیطی در  استان خوزستان، بوشهر و کهگیلویه کمک می‌کند و درنهایت به اندازه توسعه یک فاز پارس جنوبی باعث صرفه جویی می شود.

یوسفی با بیان اینکه این کار بزرگ به همت ۱۲ هزار پرسنل رسمی و ۲۵ هزار نیروی ارکان ثالث شرکت مناطق نفتخیز جنوب انجام شده است، خواستار رفع مشکلات نیروهای ارکان ثالث شد و تاکید کرد که با این نیروها با کمترین‌ها کارهای بزرگی در نقاط مختلف کشور انجام می دهند.

وی همچنین از وزیر نفت درخواست کرد که به تعهدات وزارت نفت در حوزه های اجتماعی و محرومیت زدایی استان خوزستان عمل کند، عنوان کرد: اگر چسبندگی اجتماعی که باعث امنیت ملی بوده، توسط عشایر و مردم غیور استان‌های جنوبی، خوزستان، کهگیلویه، بوشهر و مناطق نفت خیز نبود، باید برای حفظ هرکدام از سرمایه ها باید هزینه های زیادی میکردیم اما اکنون مردم ما حافظ منافع ملی کشور هستند.

ایشان همچنین در ادامه صحبت های خود خصوصی سازی ملی حفاری را باعث بروز مشکلات بسیار در این استان دانستند و با این موضوع بشدت مخالفت کردند. 

یوسفی در ادامه  با بیان اینکه هیچوقت نمی‌گوییم نفت مطلق به استان‌های جنوبی است بلکه اعتقاد داریم نفت متعلق به همه ایران است، خاطر نشان کرد: مردم استان های جنوبی انتظار دارند نگاه ها به محرومیت های آنها مانند موضوعات زیر ساختی، آب، راه و... یک نگاه تلفیقی باشد.

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان در پایان تصریح کرد: بسیاری از روستاهایی که در محدوده استان خوزستان، کهگیلویه و بوشهر وجود دارند یا در پروژه های انتقال نفت، یا تاسیسات نفتی هستند و می طلبد که توجه جدی و ویژه به این استان ها شود.

◀️ پ‌ن : همچنین با پیگیری #نفت_آنلاین مهندس مجتبی یوسفی نماینده اهواز بزودی جهت مشاهده روند رفع مشکلات پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر نفت اهواز در محل پروژه حضور خواهند یافت و #نفت_آنلاین بزودی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد کرد؛ همچنین طبق اطلاعات دریافتی مهندس یوسفی امروز با وزیر راه و شهرسازی دیدار و در خصوص راه حل های رفع مشکلات این پروژه گفتگو کردند.


کد مطلب: 23543

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/23543/وزارت-نفت-سریعتر-مشکلات-کارکان-ارکان-ثالث-برطرف-کند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir