تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اعلام کرد که در کنار تحقق تولید پایدار، در سال 99 هیچگونه آسیبی به زیست بوم پیرامونی تاسیسات وارد نشد و تقریبا هیچگونه نفت سوزی یا گازسوزی( بجز در موارد ضروری عملیاتی) صورت نگرفت.
مهندس حمید کاویان | شرکت نفت و گاز مارون
مهندس حمید کاویان | شرکت نفت و گاز مارون
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون مهندس حمید کاویان در اینباره گفت: حفاظت از محیط زیست یک رویکرد غیر قابل تغییر در ساختار تصمیم سازی های فنی و عملیاتی سازمان است و همواره تلاش شده که از جغرافیای محدوده های عملیاتی حفاظت شود چرا که در اصل محل زندگی همه ما می باشد و از نظر جاذبه های طبیعی، از مناطق ارزشمند کشور به شمار می آید.
 
وی افزود: در سال گذشته، روزانه بیش  از 47 هزار بشکه پساب های نمکزدایی  یعنی حدود 98 درصد به چاههای دفعی تزریق و تنها 2 درصد باقیمانده نیز به  سوی حوضچه های ایزوله پساب هدایت شد که هیچ گونه اثرمخربی را روی خاک منطقه به جا نگذاشته است.
 
مهندس کاویان اقدامات انجام شده در راستای بازیافت نفت را قابل قبول توصیف کرد و اظهار داشت: با استفاده از دستگاه های MOT( فرآورش سیار نفت) و MOS( تفکیک گر سیار نفت) موفق شدیم تا بیش از 118 هزار بشکه نفت را به جای ارسال به گودال سوخت، بازیافت کرده و به فرآیند تولید بازگردانیم.
 
گفتنی است در حال حاضر 86 درصد گاز های همراه جمع آوری و 5 درصد به مصرف داخلی می رسد و تا 3 سال آینده، 9 درصد باقیمانده نیز در قالب قراردادهای منعقد شده با شرکت های پتروشیمی  ایرانی و احداث تاسیسات  مورد نیاز، جمع آوری و میزان گاز سوزی به صفر خواهد رسید.
 
علاوه بر این در سال 99،  فاز نخست طرح شیرین‌سازی حدود ۱۲ میلیون فوت مکعب در روز گاز ترش پرفشار مارون-۳ برای استحصال مایعات ارزشمند گازی راه‌اندازی شد و با موفقیت در مدار قرار گرفت؛ در فاز دوم این طرح، نصب الکتروکمپرسور برای فشارافزایی و شیرین‌سازی حدود ۳ میلیون فوت مکعب در روز گازهای کم‌فشار ترش در برنامه قرار دارد. 
https://naftonline.ir/news/23516/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0