تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
عملیات حفاری چاه اکتشافی هیرکان – ۱ در گمیشان استان گلستان روز شنبه (۱۴ فروردین ۱۴۰۰) در مراسمی با حضور شماری از مسئولان کشوری، استانی و صنعت نفت ، با کاربست دستگاه حفاری 33 فتح شرکت ملی حفاری ایران آغاز شد.
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در این مراسم استاندار ، جمعی از مدیران اجرایی و تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی و نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، روحانیت معظم ، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و تنی چند از مدیران و کارشناسان این مدیریت و چند تن از مدیران و متخصصان شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری و پروژه های حفاری حضور داشتند. 
 
حفاری چاه هیرکان – 1 در قالب قرارداد حفاری 6 حلقه چاه اکتشافی اواخر سال 1399 از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به شرکت ملی حفاری محول گردید و این درحالی است که این شرکت در چارچوب دو قرارداد جداگانه دو پروژه حفاری 8+6 حلقه چاه را در مناطق مختلف کشور در دست اجرا دارد. 
 
مدیر پروژه حفاری 6 حلقه چاه اکتشافی جدید در شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه شامل چاه‌ های نام آوران در استان خوزستان، پارس آباد دشت مغان در استان اردبیل، هیرکان در استان گلستان و استان فارس است. 
 
علی رفیعی با اشاره به هم افزایی و همکاری دیرینه بین شرکت ملی حفاری ایران و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در راستای کشف میادین و ذخایر هیدروکربوری، افزود: پیش از این عملیات حفاری چاه های نام آوران 1 و 2 با بکارگیری دستگاه های حفاری سنگین 74 و 89 فتح شروع و چاه هیرکان سومین حلقه چاه از این مجموعه است که حفاری آن از روز شنبه (14 فروردین 1400) کلید خورد. 
 
وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه خدمات فنی و تخصصی و سیالات به صورت يك پارچه توسط شركت ملی حفاری تامين شده است ، اظهار کرد: دستگاه حفاری سنگین خشکی 33 فتح از جمله دکل های روزآمد شرکت است که پس از حفر چاه های اکتشافی دنگ – 1 در استان فارس که کشف مخزن گازی ارم را قطعیت بخشید و یک حلقه چاه در استان خوزستان در موقعیت چاه هیرکان استقرار و در چرخه عملیات قرار گرفت. 
 
دستگاه حفاری سنگین خشکی ۳۳ فتح با توان دو هزار اسب بخار اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران ملحق شد و تاکنون حفاری و تکمیل ۲۲ حلقه چاه اکتشافی و توسعه ای و توصیفی به متراژ ۶۴ هزار و ۸۷۹ متر را در کارنامه فعالیت خود به ثبت رسانده است.
https://naftonline.ir/news/23510/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0